Abbieskryt!!

MissFideli

Trådstartare
Abbie är jätterädd för dammsugaren, har alltid varit. Inte så hon får panik och rusar utan så att hon blockerar sig och stirrar in i väggen och det tar ganska lång tid innan man får "tillbaka" henne igen.

Jag har alltid gjort så att jag stängt in henne och Yoga i sovrummet medan jag dammsugit resten av lägenheten, mest för att inte råka komma åt henne med dammsugaren.

Men idag fick hon vara ute i hela lägenheten, hon satt i klösträdet hela tiden. När jag dammsög under henne så passade jag på att klappa henne och prata med henne. Hon pratade massor, gick runt uppe i trädet och strök sig mot mig. Hela tiden närvarande.

Min lilla kärlek! :love: :love:

Stolt matte!!

Sv: Abbieskryt!!

Vilken duktig kisse!
Mina flyr för livet så fort dammsugaren startas, och sedan får jag lite kyligt bemötande en bra stund :p

Sån är Yoga också. Abbie är inte långsint någonstans, hon är för snäll för sånt. Min huskatt var värst, hon frös ut mig i flera dagar efter att hon blivit itvingad avmaskningsmedel. Tittade inte på mig, pratade inte med mig. Ibland kunde hon ge mig onda ögat, men annars fanns jag inte.

Men hon var så duktig idag Abbie min, att hon inte blockerade sig gjorde massor! Det är så jobbigt att se henne stirra in i väggen.

Vilken duktig pisse!:)
Vet faktiskt inte vad min katt gör när jag dammsuger:confused: tror han passar på att smita undan till nån av sina 10 sovplatser.... (stort hus)

Min huskatt var värst, hon frös ut mig i flera dagar efter att hon blivit itvingad avmaskningsmedel. Tittade inte på mig, pratade inte med mig. Ibland kunde hon ge mig onda ögat, men annars fanns jag inte.

:crazy: De vet hur de ska bära sig åt för att man ska känna sig så hemsk som möjligt! ;)

Jo tack, dom är inte dumma inte. Abbie stoppade jag i badet och fick klappa direkt efter, hon blir inte sur. Men dom andra... Tacka vet jag Abbiesar :p

Visst var hon duktig?
Jag bor bara i en 2:a och dom kan inte komma undan så lätt. Ofta gömmer dom sig under nån möbel där man inte ser och så skrämmer man dom ännu mer när man råkar komma åt dom. Men jag tror ändå jag ska fortsätta så här så länge jag ser var hon är.

Usch jag vet hur det är, bodde ett tag i en etta, med en belgisk vallhund, som hade dåliga erfarenheter från dammsugare och sopkvastar:crazy:

*Blir mörkrädd av bara tanken på att bada mina tigrar* :crazy:
De är otroligt snälla och skulle aldrig komma på tanken att bitas eller så, men eftersom de har vuxit upp som de har gjort så tycker de inte om att bli fasthållna (kramar: ja, fasthållen och få örondroppar: nej ;) ) så bada dem lär det nog dröja innan vi kan göra!
Hi hi, ot, jag kommer ihåg en bild du lade upp på Abby när hon var nybadad :D Ytterst förnedrad men väldigt söt! ;)

Stackars hund :( Katterna kan ju i alla fall hoppa upp på saker, det kan ju inte hundar på samma sätt.

Just ja! Den bilden har jag nog inte kvar tyvärr, dock denna:

blot.jpg

Så här ligger hon när hon är rädd för dammsugaren :(

radder.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 317
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 420
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 459
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama