AB-premierad?

Då har den genomfört ett fullständigt bruksprov o nått upp till den poänggräns som krävs eller så har den blivit godkänd på sina tävlingsmeriter. Den får AB på sex år (tror jag det är nu för tiden) o ska sen bedömas på sina avkommor. Därefter kan den höjas till A eller även sänkas till C.

Detta gäller halvblod.

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Å vad trevligt!
Eloge som mitt sto är efter var ju AB-premierad och jag frågade ägaren till honom via mail om han var aktuell för sänkning innan avlivningen och det var han inte. Han låg dessutom bland de 10 bästa i BLUP-index för gångarter och har en godkänd hingst efter sig - Lanskoy.
Detta forum är helt enkelt suveränt i utbildningssyfte!
Tack och bock :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Gunnar
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Devin Franco GJ (SWB) och Pink Floyd VDL samlade ihop flest poäng av de fyraåriga hingstarna i respektive disciplin och korades till...
Svar
0
· Visningar
215
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra årets prestationer inom ridsport, travsport och islandshästar premierades i helgen när hästfolket på Åland samlades för årliga gala.
Svar
0
· Visningar
204
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka