Aachenträns - varför?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Weemacred
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 8 104
Sv: Aachenträns - varför?

det är därför man bara köper träns med löstagbart fäste, tycker det blir vanligare o vanligare.

Det blir det ju iofs, och det är ju bra!:d

Men, urvalet är inte så väldans stort ändå...:(

Jag har spanat in HH-tränset på Hööks, men det har något slags mystisk pullbackknäppning istället, så det går ju bort ändå.:cry:

Knights?:idea:

Vilken modell? Någon ny?:bump:

Hittade förresten på hemsidan...
Det var snyggt!

Senast ändrad:

Kostar?:d

Betalade 560 för ett King Richard och knappt 500 för ett King Arthur, vill jag minnas. Är de kvar i samma prisklass? (Jo, jag gillar Knights...:angel: )

Det blir det ju iofs, och det är ju bra!:d

Men, urvalet är inte så väldans stort ändå...:(

Jag har spanat in HH-tränset på Hööks, men det har något slags mystisk pullbackknäppning istället, så det går ju bort ändå.:cry:

Varför skulle du bortse från ett träns som du tycker är snyggt bara för att det är pullback på det? Man behöver ju inte dra åt den så tänderna ploppar in i hästens mun bara för att vissa idioter använder det som ett tortyrredskap. ;)

Jag hade ett träns med pullback innan, men aldrig att jag drog åt hårdare för det...

1. Det är krångligt att spänna.
2. Det blir onödigt många remmar runt huvudet, och dessa står gärna ut lite om man inte drar åt dem tight = ser klumpigt ut.

Jag har provat, och några 2-3 fingrar mellan nosryggen och nosgrimman får man inte ha om allt ska ligga på plats och se prydligt ut.:(

Så, nej tack till pullback.:cool: (Det rimmar!:D )

Jag brukar roa mig med att beställa utländska kataloger, och speciellt i de engelska är det ganska vanligt att man köper tränset del för del. Då kan man välja pannband och nosgrimma som man vill, och aachenremmen köps nästan alltid löst, med en hållare att vika om den vanliga nosgrimman!:love:

Dessutom blir det ju lättare att köpa reservdelar om någon del -t.ex. ett sidostycke- går sönder.

Det där var ju jättesmart :) så skulle vi också ha det. Praktiskt om ngn del går sönder

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Om du frågar mig vilka hästar jag gillar bäst på ridskolan så blir mitt första självklara svar Ägrim, sen skulle jag nog säga Laroko...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: cassiopeja
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 605
Senast: Ridinglady
·
Ridning Har en häst som när man tränsat "skakar" bettet i munnen FORT, hon liksom nickar intensivt med huvudet.. hon gör det under kanske 2...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Neksja
·
Utrustning Var inne och kikade på en tråd där man skulle skriva hur utrustningen sitter rätt, då kom jag på att jag inte har en aning om vad allt...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: majabergman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring