aaahhh.. frustrerande

Ciindy

Trådstartare
Sökte efter vovvens namn på internet och hittade att han är omtalad på ett finskt forum (tror jag)... finns en bild på han också :p men vad otroligt frustrerande att inte veta vad det står :P

Bilden är tagen från piteå utställningen och jag antar att dom snackar om våra resultat där :eek:
Bilden är hemsk och han står och "hänger" och öronen ser koooonstigt vinklade ut :rofl:

ååhhh... jag vill veta vad det stååår!

en till onödig tråd....

Sv: aaahhh.. frustrerande

Känner du ingen finne/finska som kan översätta vad det står?

Du bor vad jag ser i Gällivare, där måste det ju bo många finlandssvenskar. Hör dig för, kanske nån brukshundsklubb, bibliotek, grannar eller bekanta, nån borde ju kunna översätta.

Min kille är finsk, han kan översätta åt dig om du vill?
PMa mig såfall.

Frustrerande att inte veta vad det står haha..:D

Jag hoppas på att du berättar sen vad det stod där.. *Nyfiken som stryk* :banana:

Min mamma är finska, så hoojta till om du skulle behöva hjälp ;)

Jo då jag lovar att jag ska berätta :D Är jätte nyfiken :p

men nu har nikkis ett pm och så får vi hoppas att hennes kille kan översätta, :D lite nervöst är det allt ...

Nikkis översättning:

" Finnälven Sigge är en väldigt fin hane. Jag ska försöka få fram en bild på honom inom dom närmaste dagarna så att vi alla kan se. Jag vet inte varför han är registrerad som vit/brun. Är vit/brun en valpfärg-eller är det en fråga om barnslighet."

Svar på det var: " jag skulle vilja se en brun/vit valp som blir svart som vuxen-vilket skulle vara genetiskt omöjligt. Då dom är mörkbruna redan från valpar"

"Här är Finnälvens Sigge i Piteå's utställning 7.7.07 där Norske dommaren gav 1 CK (=SA) ja PU2"
*Bild på hunden*

"På andra sidan så finns det en bild på Finnälvens Sigge, har fått nånstans av nån en SA:n. Pekka Kortekangas har under våren på svenska spetsdagen utdelat ett andra pris."

Och han är registrerad som brun och vit :eek: Jag har aldrig tänkt på det... :crazy: Hans uppfödare registrerade alla hundar som brun och vit, antagligen eftersom det var lättast för han så :eek:
Men går det och ändra det dom reggat han som till svart/vit/brun eller kommer han alltid få vara brun/vit på stamtavlan??

Senast ändrad:

Du kan få ändra färg hos SKK, han borde vara registrarad som "vit med tricolortecken" eller "vit med rödbruna och svarta tecken" eller "vit svart & tan"

Okej:D
Vilken färg är bäst att registrera han i om han ser ut så här:

15684145.jpg
?
Nån av dom du skrev men finns det nån som går bort och nån som passar bättre in än en annan?

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 305
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i mitt liv när jag har sökt hjälp hos sjukvården för mina ”medicinskt svårförklarliga symptom” och inte fått hjälp utan mest...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 930
Senast: ebba85
·
M
Övr. Djur Nu är jag tillbaka. Efter 2 veckor i Jönköping på Jordbruksmässa. Nu kanske ni tänker: "Jaja, kul för dig..." Det ska jag tala om att...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 022
Senast: Matilda_o_Bonita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka