Åååhh!!!

S

Sweet

I dag kom min splitter nya Torsion Endurance med tillhörande TN Equalizer pad och de är såååå fina! :love: Sadeln är verkligen superstabil och himla snygg, den är svart med vinröd Sympanova-undersida och padden är också läcker, vinröd med grå undersida! :d

Har inte hunnit testa den på hästarna än men återkommer med rapport när jag har gjort det om det är någon som är intresserad.

Har provridit sadeln förr men inte på mina hästar så det ska bli mycket intressant! :)

Nu har jag varit ute på en tur och sadeln sitter som en smäck på min häst! Den glider inte mer än en bomsadel gör på tjockisen vid uppsittning och när man väl är uppe så ligger den där den ligger, i alla fall i sidled och det utan att dra åt gjorden så att man blir blå. :)

Då min häst har en tendens till att stegra sig när hon får syn på något läskigt och inte vill gå fram så tycktes jag ana att sadeln gled något bakåt men det kan vara inbillning då det inte fanns tillstymelse till uppruggad päls under sadeln och hästen var jämt svettig men kruttorr över ryggraden=tydlig kanal.

Har även på min häst en väldigt bra balans i denna sadel och allt känns ok hittils. Kan behöva vänja mig lite vid det nya sättet att sitta på då det är lite ovant men den är absolut skönare än en bomsadel!

Om hästen gillar sadeln kan jag inte svara på än, men hon tycks inte ogilla den i alla fall.

Får man vara nyfiken och fråga vad den kostade med padd och allt?????

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka