ååååå... vad ska jag göra..!!!!!

zazza girl

Trådstartare
ha en unghäst på 4 år som e en valack...
han e inte inriden , men hanterad så där ... :smirk:
han e snäll men lite osäker.. ha lagt på han sadel och träns e han van vid men sen när det gäller att lägga sig på han så bli han tokig han biter och slå... ha gjort så nu nästan varje dag i två månader... det e inte skoj alls....
vad ska jag göra....

Sv: ååååå... vad ska jag göra..!!!!!

Han kanske har ont någonstans?..passar sadeln honom ordentligt?
Jag hade tagit hjälp av någon kunnig om jag hade varit dig!!

Jag hade nog hittat på nåt annat ett tag....tömkört och tränat på andra saker.

han ha inte ont någon stans .. vi ha kollat upp det ..
sadeln e formad efter han vi lämnade in den ...
det e första gången det ha blivit så med någon häst .. ha ridit in flera st..

zazza girl skrev:
han ha inte ont någon stans .. vi ha kollat upp det ..
sadeln e formad efter han vi lämnade in den ...
det e första gången det ha blivit så med någon häst .. ha ridit in flera st..

Provat med spökryttare av olika slag?

Provat med att hänga utan sadel, stå på pall bredvid, lägga upp bara ett ben på ryggen?

Kanske är det bäst att låta någon hjälpa till med inridningen, någon som kan bryta beteendet, ju längre tiden går ju svårare blir det att få ordning på problemet!

kolla ryggen på hästen

oki... jag ska börja med lite mera markarbete med han i stället och lägga lite tyngre saker på hans rygg....
men han ha inga problem med ryggen eller något sånt...

Ta en sadelprovare eller så en massör som kan känna igenom honom åt dig. Värkar som att någonting inte står helt rätt till. Min häst gjorde så och han var sne i ena sidan av korset.

Varje dag i två månader??!!

Visseligen är den fyra, snart fem, men du håller väl inte på och hänger på den varje dag?
Såg i en annan tråd att du hade problem med att den följde efter dig när du tränade och när den stod i stallgången. Även om du påstår att du har ridit in en massa hästar så låter det väldigt orutin i mina öron. Som tidigare nämt; Ta hjälp av någon kunnig.

nä.. inte precis varje dag...
vi ha gåt rundor i skogen och sånt med sadel på ..
så han e van vid den och det e inte samma häst så det stå i den andra tråden ...
ha tre 4 åringar...

så tog ut min prevata rid inströktör i dag så hon fick hjälpa mig och det var inga problem .. han va snäll som ett lamm ...ler...
kom upp på han och gick ett varv i rid huset sen fick det räcka.. så nu gå det framåt i alla fall....

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 700
Senast: Freazer
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 822
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar