ZanMiguel

Trådstartare
Nu en fråga.. jag har hört att dom som går till omhoppning hoppar en omhoppning som är 10 com högre än vad det är i grunden.. så om ja hoppar L:B(1m) så blir det L:A(110cm) i omhoppningen?
:confused:

Sv: A1:a

hej det får inte höjjas i omhoppningen längre , förr fick man det men inte nu längre så du kan lungt hoppa L:Bmed endast en meters hinder. :)

vart står det att det inte får höjas? I senaste TR (2003) står det att man får det och av de ändringar jag kan hitta på ridsport.se gäller INGEN om någon förändring vid omhoppningar. Däremot bör det inte förväxlas med att det inte får vara högre i fas 2 när det gäller hoppning i två faser. För några år sedan har jag för mig att man fick ha högre hinder i vad som var omhoppning då, men som idag kallas fas 2 (detta är ingen omhoppning längre!).

Trådskapare: Omhoppningen FÅR höjas/längas med upp till 10 cm, därmed inte sagt något om att de kommer att göra det. Däremot får man endast höja om de som hoppar omhoppningen var felfria i grunden. Klassens svårighetsgrad blir inte högre, du hoppar ingen LA, utan en LB omhoppning - med hinder upp till 110 cm i detta fall.

presis.. de brukar alltid höja banan när jag hoppar A1:A .. offtast bara med 5-10 cm

Har du gått nolla i LB så klarar du av att hoppa en om hoppning med lite högre hinder... Det är bara du som ser spöken i alla hinder...:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
958
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 343
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
502
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2