Kiwifrukt
Trådstartare
Jag har lite krångel med A-kassan, och eftersom jag fick mycket bra input härifrån på min förra tråd i samma ämne frågar jag igen. Lär inte få tag på någon i telefon före imorgon i alla fall.
Bakgrund: Blev uppsagd från min projektanställning, och blev officiellt arbetslös vid årsskiftet. Skrev in mig på arbetsförmedlingen och sökte A-kassa direkt 1/1, var på möte med arbetsförmedlingen i halva januari och är nu inskriven på stöd och matchning. Var helt arbetslös de två första veckorna av året, men från och med måndagen vecka 3 (15 januari har jag för mig) och fram till halva februari har jag varit timanställd/hoppat in på mitt gamla jobb vid behov. Det där behovet har varit ganska omfattande tydligen, jag har jobbat minst två men ofta tre och någon gång även fyra dagar/vecka under samtliga av de veckorna däremellan.
Min chef skickade ett arbetsgivarintyg till A-kassan när jag blev arbetslös, och det har de fått in och godkänt. Men när jag sökte ersättning för de veckorna jag jobbade ville de ha ett anställningsbevis, som jag också skickat in med post. Nu har mitt ärende (äntligen) blivit handlagt, och för att kunna beräkna min ersättning vill de ha anställningsavtal. Är det det jag redan har skickat in (papper där jag och chefen har skrivit på när jag jobbat, mellan vilka datum och vilka tider) eller är det ett arbetsgivarintyg igen för den period jag har hoppat in de är och far efter? Arbetsgivarintyget skrevs inte under av min chef, utan av någon på HR på huvudkontoret, men de papper jag skickat in senare har skrivits under av chefen.
Nu har jag fått utbetalat för åtta dagar, och det täcker ju inte ens de första två veckorna när jag var helt arbetslös? Någon som kan bringa lite klarhet i vad de egentligen vill ha?
Bakgrund: Blev uppsagd från min projektanställning, och blev officiellt arbetslös vid årsskiftet. Skrev in mig på arbetsförmedlingen och sökte A-kassa direkt 1/1, var på möte med arbetsförmedlingen i halva januari och är nu inskriven på stöd och matchning. Var helt arbetslös de två första veckorna av året, men från och med måndagen vecka 3 (15 januari har jag för mig) och fram till halva februari har jag varit timanställd/hoppat in på mitt gamla jobb vid behov. Det där behovet har varit ganska omfattande tydligen, jag har jobbat minst två men ofta tre och någon gång även fyra dagar/vecka under samtliga av de veckorna däremellan.
Min chef skickade ett arbetsgivarintyg till A-kassan när jag blev arbetslös, och det har de fått in och godkänt. Men när jag sökte ersättning för de veckorna jag jobbade ville de ha ett anställningsbevis, som jag också skickat in med post. Nu har mitt ärende (äntligen) blivit handlagt, och för att kunna beräkna min ersättning vill de ha anställningsavtal. Är det det jag redan har skickat in (papper där jag och chefen har skrivit på när jag jobbat, mellan vilka datum och vilka tider) eller är det ett arbetsgivarintyg igen för den period jag har hoppat in de är och far efter? Arbetsgivarintyget skrevs inte under av min chef, utan av någon på HR på huvudkontoret, men de papper jag skickat in senare har skrivits under av chefen.
Nu har jag fått utbetalat för åtta dagar, och det täcker ju inte ens de första två veckorna när jag var helt arbetslös? Någon som kan bringa lite klarhet i vad de egentligen vill ha?