A,D-vitaminer

L

Loura

Man skall ju ge bebisar AD vitaminer som tillskott för att de vitaminerna inte finns med bröstmjölken (har jag läst)..

Men om man inte ammar utan ger ersättning? Läst på förpackningen är AD vitaminer är tillsatt....

Sv: A,D-vitaminer

Du ska nog ge ändå, för man ska ju ge AD droppar tills barnen är två år, och det är ju inte så många som ammar så länge... (Även om jag verkar göra det..;) )

Tyckte det stod på flaskan att dte ska ges till barnen är 5år. Är det bara två år?

Nej det är 5.
Men de sista åren bara på vintern.

nix det nya är att man ska ge året runt i två år istället för att ge i 5 år och hoppa över sommarmånaderna...

och AD-dropparna är för att förebygga brist - det betyder inte att barn verkligen får brist så även om man glömmer dropparna ibland så är det ingen fara!

Jahapp!
Då så hade jag kunnet sluta tidigare då.
Men nu blev det som det blev.

Sommarmånderna kunde man förut skippa från 1 års ålder, så de första året är ju lika som förut i alla fall.
Varför har det ändrats?

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Mina tvillingar har lite magknip, från början var det bara killen men nu börjar tjejen också få det. Det är inte kolik (än) utan ser mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 304
Senast: Fille
·
Foder & Strö Hej, jag har en äldre häst. Hen har tidigare ätit speciellt seniorfoder ( Dodson o Horrell 16+) som innehåller div nyttigheter för äldre...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Habina
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25