A,D-vitaminer

L

Loura

Man skall ju ge bebisar AD vitaminer som tillskott för att de vitaminerna inte finns med bröstmjölken (har jag läst)..

Men om man inte ammar utan ger ersättning? Läst på förpackningen är AD vitaminer är tillsatt....
 
Sv: A,D-vitaminer

Du ska nog ge ändå, för man ska ju ge AD droppar tills barnen är två år, och det är ju inte så många som ammar så länge... (Även om jag verkar göra det..;) )
 
Sv: A,D-vitaminer

Tyckte det stod på flaskan att dte ska ges till barnen är 5år. Är det bara två år?
 
Sv: A,D-vitaminer

Nej det är 5.
Men de sista åren bara på vintern.


nix det nya är att man ska ge året runt i två år istället för att ge i 5 år och hoppa över sommarmånaderna...

och AD-dropparna är för att förebygga brist - det betyder inte att barn verkligen får brist så även om man glömmer dropparna ibland så är det ingen fara!
 
Sv: A,D-vitaminer

Jahapp!
Då så hade jag kunnet sluta tidigare då.
Men nu blev det som det blev.

Sommarmånderna kunde man förut skippa från 1 års ålder, så de första året är ju lika som förut i alla fall.
Varför har det ändrats?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Mina tvillingar har lite magknip, från början var det bara killen men nu börjar tjejen också få det. Det är inte kolik (än) utan ser mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 272
Senast: Fille
·
Foder & Strö Jag försöker få ihop siffrorna i mitt huvud, men lyckas inte. Enligt matkalkyl.se ska 100 g morot innehålla 862 ug A-vitamin. Dvs 1 kg...
2
Svar
20
· Visningar
2 175
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp