ElinsAlfons
Trådstartare
Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för Han har varit hos mig en vecka nu och han total vägrar att vara ute. Han är livrädd och skakar och piper. Vilket i sin tur gör så han gör sina behov inne. Han va minst i sin kull och är väldigt försiktig av sig. Han och jag har börjat bonda ordentligt och han är smart, vi tränar sitt osv inne o han kan det redan. Men så fort jag öppnar balkongdörren eller vi går ut så skakar han o gömmer sig hos mig. Jag va inne med honom i 3 dagar nu för jag vill inte skrämma honom; hur får jag honom att få mer förtroende för mig och hur får jag honom att vilja gå ut? Hur ska jag träna honom för att han inte ska vara så rädd?
Sen piper han bara jag går på toaletten eller lagar mat, hur ska jag hantera det? Ska jag ignorera hans gnällande eller ska jag prata med honom? Man får sig en bild när man skaffar valp men den är den en helt annan
Sen har vi sovandet, han e juh vaken på nätterna som alla valpar, han får somna på golvet i sin ”säng” men så vill han komma upp varje natt. Ska jag vara orolig för att det kommer sluta med att han ska sova i sängen om ja fortsätter ta upp honom? hur får jag honom att ha modet att stanna i sin säng?
Jag förstår att allt detta tar mer eller mindre tid och han är bara 9 veckor men juh mer info jag har desto bättre liv kommer han få
Sen piper han bara jag går på toaletten eller lagar mat, hur ska jag hantera det? Ska jag ignorera hans gnällande eller ska jag prata med honom? Man får sig en bild när man skaffar valp men den är den en helt annan
Sen har vi sovandet, han e juh vaken på nätterna som alla valpar, han får somna på golvet i sin ”säng” men så vill han komma upp varje natt. Ska jag vara orolig för att det kommer sluta med att han ska sova i sängen om ja fortsätter ta upp honom? hur får jag honom att ha modet att stanna i sin säng?
Jag förstår att allt detta tar mer eller mindre tid och han är bara 9 veckor men juh mer info jag har desto bättre liv kommer han få