boccia
Trådstartare
Vår hund, född i april -10, är riktigt jobbig när någon av oss lämnar huset/tomten o dyl. Han skäller, piper, springer oroligt fram och tillbaka och blir allmänt hispig. Hur kan man ändra hundens beteende? Varken han eller vi mår bra av att ha det såhär. Det spelar ingen roll att övriga familjen är kvar hos honom och bara en av oss går iväg, han beter sig likadant oavsett.
Jag har haft hundar nästan hela mitt liv, och alltid lyckats lösa eventuella "problem" eller egenheter hos hundarna relativt snabbt, men nu känner jag att jag är på väg att gå bet. Alla mina ideér på lösningar och alla mina försök har varit helt förgäves.
Hunden är ganska kaxig (unghundstrots) och tuff, men samtidigt väldigt förarvek (utom i vissa lägen då han blir helt blockerad, t.ex om han ser en katt/hund/bil/cykel eller liknande som han vill jaga, då stänger han totalt av öronen).
Alla tips på hur vi kan hjälpa honom ur detta beteende mottages tacksamt, sliter mitt hår i förtvivlan varje dag....
Hunden är ganska kaxig (unghundstrots) och tuff, men samtidigt väldigt förarvek (utom i vissa lägen då han blir helt blockerad, t.ex om han ser en katt/hund/bil/cykel eller liknande som han vill jaga, då stänger han totalt av öronen).
Alla tips på hur vi kan hjälpa honom ur detta beteende mottages tacksamt, sliter mitt hår i förtvivlan varje dag....