N
nepita
OK kort historia, har två lådor med myskankällingar. En med nykläckta, och en med ett par dagar gamla. Tyckte att vissa av de ett par dagar gamla såg små ut och flyttade dem lugnt till den lådan med nykläckta ungar. Gick ut och kom tillbaka efter ca 45 min, då var en död, ett par stycken krampade, hoppade, slängde sig bakåt, sträckte sig, blinkade med ögonen, stirrade, jag kunde inget annat än bara se på, var så chockad. De dog en efter en och vissa som bara var lite konstiga, vingliga, snurra med huvudet blev sedan som de andra och även de dog.....'
I båda lådorna är de andra kvar, friska och utan detta beteende eller någon som dött. Ingen luft skillnad, matskillnad, ströskillnad, vattenskillnad, lampskillnad, jag ingen skillnad alls. 7 dog själv och de sista 2 slog jag ihjäl då jag såg vart det var på väg. Någon som vet?
Jag är fortfarande chockad och det har inte riktigt gått upp för mig ännu. Jag har sysslat med fjäderfä i alla mina år ( är 30) och dessförinnan har jag sett min pappa göra det .... har aldrig upplevt något sådant.
I båda lådorna är de andra kvar, friska och utan detta beteende eller någon som dött. Ingen luft skillnad, matskillnad, ströskillnad, vattenskillnad, lampskillnad, jag ingen skillnad alls. 7 dog själv och de sista 2 slog jag ihjäl då jag såg vart det var på väg. Någon som vet?
Jag är fortfarande chockad och det har inte riktigt gått upp för mig ännu. Jag har sysslat med fjäderfä i alla mina år ( är 30) och dessförinnan har jag sett min pappa göra det .... har aldrig upplevt något sådant.