M

mariaaa_

Nu har det hänt som inte får hända, våran lilla cockerspanielhane (dock 9 år) har blivit sjuk:( har varit småkrasslig senaste 2 månaderna. trodde först det berodde på att vi bytt foder, for in på djursjukhuset, han fick smärtstillande 14 dagar.

1 vecka senare kunde han inte röra sig och bakdelen ville inte alls vara med.. For in igen, lederna röntgades (allt bra) och fick smärtstillande 30 dagar till.

Nu efter ca 2 veckor fick han kraftig diarré, och efter 7 dagar for vi in på djursjukhuset igen, veterinären konstaterade direkt att han mådde inte alls bra, lyftkörtlarna var svullna, feber osv. Han röntgades och dom såg att någonting där bak är fel men inte vad, gjorde ultraljud men hittade ingenting, Så han lades in igår.. Imorse ringde vi och hörde hur det var och dom hade gjort kontraströntgen idag men inte hittat något. Han var piggare ute på promenaderna och får dropp. Nu återstår det bara och se vad som händer.. Tydligen funderas det på om dom ska buköppna honom och om dom inte hittar något så avlivas han direkt:/

tycker dock det var jäkligt oansvarigt av veterinärna dom 2 första gångerna att inte ta tempen på han, men efterklok kan man alltid vara..

Aja, behövde bara få skriva av mig lite. vettetusan hur jag ska klara mig när lillcharlie inte finns längre=( fast någongång kommer han ju dö, men inte nu!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: :(

Nej usch så hemskt och tråkigt när sånt händer!:(
Hoppas att dom hittar något, som inte är så allvarligt.
Jag håller tummarna att han blir bra igen.

Skickar en bunt tröst kramar, uppdatera oss hur det går!

Håller tummarna att det går bra.

Inte roligt att var så dålig länge, hoppas att det går att bota.

Idag ringde vi igen, allting var som igår dvs han var lite piggare. Han hade dock slutat spy (som förmodligen berodde på kontraströntgen) och hans avföring var normal, han skulle prova få lite mat och vatten så dom fick se om han behåller det eller inte. Förhoppningsvis får vi ta hem han nu över nyår och några dagar framåt:)
dock ska han nog buköppnas och om inget hittas får han somna in direkt:/ men man får hoppas det går att operera.

Håller alla tummar för er! Det är SÅ jobbigt när en hund blir sjuk och man inte vet hur det går .... Skönt att han är bättre iallalfall!!

:)

jo man inbillar sig ju helatiden att "han blir aldrig sjuk, han kommer leva länge", men sen när de väl händer förstår man hur mycket dom betyder för en:(

Idag har vi hämtat hem honom iallafall och återbesök på fredag=)

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 541
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka