8 månader - löper? Oo

Sv: 8 månader - löper? Oo

Okay, tack så mycket.. Och hela ämnet blev en förkortningsfråga xD

Jag blir bara så sur att folk inte kan stänga dörren, när dem vet att det är viktigt. Och så säger dem, när dem inte stängt dörren, att dem glömt det. Det gör mej lite sur, när dem vet varför..

Vad är en "Golden"? Är det en "Golden" malawiciklid, eller en Achal Tekehäst som ser gyllene ut? Eller är det en Golden retriever?

(Skrivet lite med glimten i ögat, men lite kul var det att du själv använde en förkortning.)

Jag skrev senare i tråden att Golden är en vedertagen förkortning. De flesta (alla) vet vad som menas.:) Själv har jag en hund vars ras förkortas pbgv, vilket också används mycket i de kretsar där rasen ofta förekommer, men tror att många t ex här på buke inte kommer på direkt vilken ras som menas, iallafall om man inte är jaktintresserad. Själv brukar jag förkorta det till petit basset griffon eller bara basset griffon och då vet det flesta vad som menas. Rasen är Petit basset griffon vendeen. Tycker det är helt ok att använda förkortningar (initialer) om man skrivit ut rasen innan i texten.

Till TS: Ursäkta att det blivit lite trådkapning. Till ditt ämne så kan jag bara säga att mammas tik började löpa när hon var 7 mån, en eurasier (eller kan vi kalla den eu :angel:) och hon växte även efter det.

Senast ändrad av en moderator:

Själv har jag en hund vars ras förkortas pbgv, vilket också används mycket i de kretsar där rasen ofta förekommer, men tror att många t ex här på buke inte kommer på direkt vilken ras som menas, iallafall om man inte är jaktintresserad. .

Inga problem med den förkortningen, men jag lägger iofs ofta namn på minnet.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 961
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 560
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 653
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka