70-tals fest!

Joelina

Trådstartare
Jag är bjuden på 70-tals fest i mitten av februari! Sååååå peppad! Men vad sjutton ska jag ha på mig? Jag är lite inne på hippie-stuket, så bomba mig med förslag! Jag googlar och tänker att det är nog rätt smart att gå till en second hand butik, men vad ska jag leta efter? Typ väskor med fransar? Långa klänningar? Hjälp! Har ni gått på 70-tals fester och vad har ni haft på er?! :D

Jag är bjuden på 70-tals fest i mitten av februari! Sååååå peppad! Men vad sjutton ska jag ha på mig? Jag är lite inne på hippie-stuket, så bomba mig med förslag! Jag googlar och tänker att det är nog rätt smart att gå till en second hand butik, men vad ska jag leta efter? Typ väskor med fransar? Långa klänningar? Hjälp! Har ni gått på 70-tals fester och vad har ni haft på er?! :D

Kolla med folk som var vuxna på 70-talet om de har något hemma. Jag lyckades låna till mig en liknande brun plyschoverall som den mannen har på sig, fast för kvinna och lite tajtare. Till det kilklackar i kork och två låga tofsar.

080909_VF_40_XI5U1012.jpg

Haha!!! Ååhhhhhh! Hoppas ni vann pris! Så jäkla fina :D

Det är inte jag på bilden :confused:
Men ja, mina kläder var uppskattade. Överlag var äkta 70-talskläder, även diskretare grejer som Puss och Kram byxor med blus, mer uppskattat än "hippie-flower-power-kläder" som sytts upp.

Jag var på en grym 70-talsfest i somras. Jag körde dock ganska enkelt och hade klänning med stora mönster och träskor.
Sen 70-tal kan ju vara allt från flowerpower och hippie till punk och glamrock. Det skiljer även i stilen mellan tidigt och sent 70-tal.

Gästerna på festen jag var på hade allt från maskeraddräkter med 70-talstema till äkta grejer. Ta en tur till Myrorna eller liknande är mitt tips.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka