6:åringar

Sv: 6:åringar

Har inte kvar min häst men när jag hade en 6åring så

Öppna, sluta (inte perfekt men helt okej..), skänkelvikning, förvänd galopp, enkla byten. Gick i en relativit bra stadig form i alla gångarter och övergångar. Självklart föll han isär ibland men han va en riktigt trevlig prick. Lättlärd. =)

Ja, typ Lätt A nivå, kanske...

Började som 4,5-5 åring att tränas "på riktigt". Hade bara blivit inriden sen lufsat i hagen fram tills jag fick honom.

Senast ändrad av en moderator:

okej..

Vet inte hur mycke dom ska kunna igentligen..
Men det beror vell på vart man vill komma.. :D

inte jag heller, där av tråden:smirk:

Mitt mål är ponny-SM senast 2009, hoppas jag hinner...:angel: :angel:

Jag har en 6 åring, fyllde i mitten av februari.

Han är som din efter vad du beskriver, LA nivå, stadig i formen och klockren i förvända, är dock bara just precis påbörjad enkla byten.

öppna o sluta 'kan' han. dock har vi backat bandet och bygger styrka o bärighet. befäster formen, å jag ska också hinna med att utbildas i samma takt. jag rider för tränare 2gg/v. kosta vad det kosta vill, men nu har jag bestämt mig för att ge 100 o/o

Red en 6-åring innan, ett halvblod. Hon var på samma nivå som den Muddson nämner. Då hade hon även stått skadad med en fraktur på hovbenet som stal en hel del tid.

Waco: Vad är det för ponny du har? *nyfiken*

Jag har en tyskridponny e.Kooihuster wessel ue. Folklore
Han har gått som godkänd hingst i både sverige och Tyskland, men kastrerades -04. Han utbildas med målet SM dressyr senast -09, samma år som jag fyller arton. Han är knappt tävlad gått bara lägre klasser i höstas, men jag hoppas på kunna starta LA senare i vår.

Jag har föresten min tränare i Borås ;)

Min 6-åring kan skolorna i trav och galopp, förvänd och byten. Formen är oftast helt ok så länge nerverna är där de ska vara... har vissa tendenser att hetsa upp sig och tro att han är på Jägers igen... då blir formen ngt kort och hög...

I hoppningen har vi ridet tre 1.20 i år och i fjor och gjort fina resultat, senast felfri på hinder :banana: :love:

Fälttävlan: gjorde ca 6 st 1.00 i fjor och i år är det tänkt att vi ska debutera *-ig i Gärds:bump:

Jag har 6åring, nyss tagen från galoppbanan..
Han kan inte så mkt än, vi jobbar på formen, öppnor osv. bytena sitter bra å han hoppar riktigt fint :)

Oj det lät mkt för en 6 åring eller det kanske är normalt:confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev hela 25 felfria i 6-åringarnas andra kval och när resultatet lagts samman med första kvalet gav det hela 37 finalister. I...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka tolv ekipage som går till torsdagens final i dressyr för 6-åringar i Falsterbo. Detta efter en semifinal som var...
Svar
0
· Visningar
101
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det levererades fina prestationer från de två SWB-hästarna under söndagens finaler i unghäst-VM för 6- och 7-åringar.
Svar
0
· Visningar
100
·
Övr. Barn 5 åringen sitter nu i en Britax two way, men hon börjar växa ur den. Mätte henne idag och hon är nu 123cm lång. Vad åker era 5-6 åringar...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama