H

Häst 2004

Hej!

Har tidigare haft en tråd här om mitt sto och fått många bra tips o råd! Känns som vi fastnat lite grann nu igen i ridningen!
Har haft problem att få henne att gå i rätt form, hon är "lång" och lågställd, gör därför mkt lösgörande övningar. Det har varit svårt att få henne o förstå att hon ska flytta sig för innerskänkeln,fick därför tips av tränare att jag ska rida på en liten volt -släppa yttertygeln och trycka med inner tills hon går undan för innerskänkeln - samtidigt med detta leder jag överdrivet med innertygeln. Detta funkar bra efter en stund - hon går undan för inner - men när jag sedan ska gå ut på rakt spår tappar jag liksom henne.... Hon börjar också gärna slå med huvudet när jag har för lösa tyglar... Hu blir förvirrad - vet inte riktigt hur jag ska rida för att få henne att förstå:confused:
 
Sv: 6-åring

Gör en extremt tydlig halvhalt så att hon vet att ngt nytt är på gång. Sedan ställer du henne rakställd.
Om du får problem även med detta så kan du rida böjd på rakt spår och växla mellen rakställd och böjd.

Och det viktigaste, kämpa, kämpa, ge aldrig upp.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 269
Senast: JohannaB
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 801
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp