6-årig pojke attakerad av rottweiler, ägaren lämnar platsen

Golddigger

Trådstartare
Detta är ett fullkomligt vidrigt klipp, men jag ber er trots det titta på klippet, kanske känner ni igen hundägaren? Efter att de tillslut lyckats slita på rottweilern (kanske en oreggad?) som bitit sig fast i pojken lämnar ägaren och hunden platsen utan att se hur det är med pojken eller lämna sina uppgifter.

Jag hoppas hoppas hoppas att pojken kan återhämta sig psykiskt eftre detta :cry:

Om klippet sprida så borde någon känna igen ägaren, en man i 30-års åldern...
Polisen var inte det minsta intresserad, förän det började visas i media och spridas på Facebook. Förjävligt! :mad:

6-årig pojke attakeras av hund Göteborg Brunnsparken

Sv: 6-årig pojke attakerad av rottweiler, ägaren lämnar platsen

Läste att polisen har identifierat ägaren och det var inte denne som höll i kopplet när det här inträffade.

Kl.

Fy satan, det gör verkligen ont i hela kroppen att höra hur rädd pojken är!

Apropå det sista inlägget. Vad händer om det inte var ägaren som hade hunden? Hur fungerar ägaransvaret där, någon som vet det?

Vad menar du med att polisen inte var det minsta intresserad?

Riktigt obehagligt! Vet man om pojken blev skadad? Att han förmodligen blir ordentligt rädd för hundar efter detta utgår jag ifrån:(

Det ser ju väldigt illa ut att killen som håller i kopplet bara går. Om man ska vara generös kanske man kan tänka sig att han är chockad och inte tänker klart, utan bara tänker att han ska få bort hunden därifrån. Ibland gör man jäkligt dumma saker när otäcka saker händer.

Vad menar du med att polisen inte var det minsta intresserad?

Personen som skynda sig att ta fram mobilen (?) och filma gjorde det för att ha bevis så här skriver han själv om när han försöka kontakta polisen
Efter att man lyckats få undan hunden ringer vi polisen som säger att dom inte är intresserade av mer än uppgifter eftersom hund och hundägare inte finns kvar på platsen. Pojken är riktigt chockad precis som vi andra som var där är!

Den man som filmade angreppet säger att han försökte kontakta polisen flera gånger.

"Men jag får inget svar om dom vill ha mina vittnesuppgifter eller filmen. Dom har fått mitt nr. Det lämnade jag till 114 14. Men dom har ju inte återkommit till mig", skriver han i ett mejl.till GP.

Men efter att bla. Göteborgsposten reagerat och filmen sprida på Facebook så verkar polisen nu villiga att ta sig an ärendet.
Polisens pressinformatör Teresia Lagnefors säger vid 20.30-tiden på måndagskvällen:

- Vi vill självfallet ta del av filmen.

Hundägaren är nu eftersökt av polisen. Det misstänkta brottet rubriceras som vållande till kroppsskada.

Senast ändrad:

Riktigt obehagligt! Vet man om pojken blev skadad? Att han förmodligen blir ordentligt rädd för hundar efter detta utgår jag ifrån:(
.

Det stod väl att han hade lindriga skador, och hade varit på sjukhuset. I sydsvenskan ska det tydligen ha stått något om att skadorna var allvarliga men inte livshotande, och på GP och i expressen var det väl tror jag, så står det att skadorna som sagt är lindriga.

Av det lilla man kan se på filmen ser det ju ut som hunden endast fått tag på byxorna, men man vet ju inte om hunden fick tag i huden innan och oavsett lär han väl kunnat få skrapsår el. liknande efter att ha blivit runtsläpad på marken.

Det ser ju väldigt illa ut att killen som håller i kopplet bara går. Om man ska vara generös kanske man kan tänka sig att han är chockad och inte tänker klart, utan bara tänker att han ska få bort hunden därifrån. Ibland gör man jäkligt dumma saker när otäcka saker händer.

Lindriga kroppsskador tack och lov, det psykiska ärren blir nog betydligt värre... :(

Fast hur får du det där till att polisen inte är det minsta intresserad?

I mitt jobbar har jag åtskilliga gånger fått telefonnummer av personer som vill att man ska ringa upp men sen när man försöker så är det ingen som svarar eller hör av sig trots att man lämnar meddelande.

Så hemskt... Vissa människor borde inte få ha hund :(.

Om klippet sprida så borde någon känna igen ägaren, en man i 30-års åldern...
Polisen var inte det minsta intresserad, förän det började visas i media och spridas på Facebook. Förjävligt! :mad:

Fast det där tror jag nog bygger på en kommunikationsmiss. Polis kallades till platsen. Varför pratade inte vittnet som filmat med polisen på plats? Vad jag förstår så ringde folk 112 och polis och ambulans kallades till platsen. Han med filmen ringde enligt nyhetsuppgifter 114 14. Jag betvivlar att polisen var ointresserad av filmen, men i första hand frågar ju polisen ut vittnen som finns på platsen.

Fy vad hemskt! Stackars pojke!

Jag är förvånad att det dröjde så lång tid innan någon slog till hunden för att få den släppa. Inte alls säkert att det är rätt i alla lägen, men jag trodde nog att flera skulle slå/sparka på ren instinkt. I detta läge så funkade det uppenbarligen dock.

Fast det där tror jag nog bygger på en kommunikationsmiss. Polis kallades till platsen. Varför pratade inte vittnet som filmat med polisen på plats? Vad jag förstår så ringde folk 112 och polis och ambulans kallades till platsen. Han med filmen ringde enligt nyhetsuppgifter 114 14. Jag betvivlar att polisen var ointresserad av filmen, men i första hand frågar ju polisen ut vittnen som finns på platsen.

Ja, man får ju verkligen hoppas att det är så!

Fast hur får du det där till att polisen inte är det minsta intresserad?

I mitt jobbar har jag åtskilliga gånger fått telefonnummer av personer som vill att man ska ringa upp men sen när man försöker så är det ingen som svarar eller hör av sig trots att man lämnar meddelande.

Det är min uppfattning att de inte verkade vidare intresserade när någon ringer och erbjuder en film + vittnesmål men ingen återkommer till honom. Det verkade även vara den som filmades uppfattning.

Det viktigare tycker jag är nu att man får tag i hundens ägare, samt personen som höäll i kopplet (honom verkar man fått tag i) och att pojken får den hjälp han behöver för att läka fysiskt och psykiskt.

Jag är förvånad att det dröjde så lång tid innan någon slog till hunden för att få den släppa.

Alla har ju fullt upp att leta efter sina smartphones och filma, de har väl inte tid att hjälpa till förstår du väl? :grin: (obs ironi)

Det viktigare tycker jag är nu att man får tag i hundens ägare, samt personen som höäll i kopplet (honom verkar man fått tag i) och att pojken får den hjälp han behöver för att läka fysiskt och psykiskt.

Exakt! Därför kanske det inte ligger högst upp på prioriteringslistan för polisen att ringa upp den som filmat, det kan man ju göra efter att alla förstahandsåtgärder gjorts på platsen.

Det är min uppfattning att de inte verkade vidare intresserade när någon ringer och erbjuder en film + vittnesmål men ingen återkommer till honom. Det verkade även vara den som filmades uppfattning.

Fast det hände vid 15.30-tiden och killen är irriterad över att ingen har ringt upp honom när klockan är 16.00 (det är då han lägger upp filmen). Vid den tiden höll nog polisen på att ta vittnesuppgifter på plats, samt var ute och letade efter hund och ägare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka