Sv: 5 saker du måste ha..
Det är tuggmärken i den men den håller än så länge och uppenbarligen dög den till att tugga på.
När det gäller saker så eh...'
De har varsin
nosgrimma. De är så ruskigt ouppfostrade att vissa promenader skulle bli omöjliga utan (och när jag cyklar!). Edwind börjar dock arta sig och klarar nästan alla promenader utan (tar av så fort den inte behövs). Elsa som bara har varit här i en dryg vecka klarar alla tillfällen utom hundmöten så det jobbar vi på. Större delen av tiden har vi dessutom inte kopplet i nosgrimman utan i halsbandet. Använder den som "hjälptygel"
Sen
klickern. Edwind fattar exakt vad det handlar om till den grad att det går att avleda honom utomhus med den
Elsa har inte introducerat än, måste få ha henne själv ett tag så hon hinner greppa tanken utan att Edwind stoppar näsan i blöt
Reflexer. Annars syns vi inte. Har både reflextäcken och benreflexer (täcken syns nästan bara rakt från sidan).
Godis. Annars har de ju ingen anledning till att hålla koll på mig
(Det kan låta som att jag gillar "våld" iom nosgrimmorna men det är precis tvärtom. Kan jag muta fram bra beteenden är ingen gladare än jag. Hundarna kanske. Så lite våld som det krävs.)
Halsband och koppel. Inga promenader utan koppel, kort och gott.
En kortbent JRT och en högställd JRT. Marodörer. Vidriga när de triggar varandra men annars hur goa som helst