5 saker du måste ha..

Sv: 5 saker du måste ha..

Tennisboll
godis
koppel
bajspåsar
täcke

Tips: Tennisbollar godkända för mästerskap, typ från sportaffärer håller bra, min marodör har inte lyckats ta sönder en enda förrän bollen används i mer än 6 månader, kompisens rottis har inte heller lyckats. Dock måste det vara tävlingsbollar annars funkar det inte.

Senast ändrad:

Det är tuggmärken i den men den håller än så länge och uppenbarligen dög den till att tugga på.

När det gäller saker så eh...'

De har varsin nosgrimma. De är så ruskigt ouppfostrade att vissa promenader skulle bli omöjliga utan (och när jag cyklar!). Edwind börjar dock arta sig och klarar nästan alla promenader utan (tar av så fort den inte behövs). Elsa som bara har varit här i en dryg vecka klarar alla tillfällen utom hundmöten så det jobbar vi på. Större delen av tiden har vi dessutom inte kopplet i nosgrimman utan i halsbandet. Använder den som "hjälptygel" :D

Sen klickern. Edwind fattar exakt vad det handlar om till den grad att det går att avleda honom utomhus med den :love: Elsa har inte introducerat än, måste få ha henne själv ett tag så hon hinner greppa tanken utan att Edwind stoppar näsan i blöt :p

Reflexer. Annars syns vi inte. Har både reflextäcken och benreflexer (täcken syns nästan bara rakt från sidan).

Godis. Annars har de ju ingen anledning till att hålla koll på mig :angel: (Det kan låta som att jag gillar "våld" iom nosgrimmorna men det är precis tvärtom. Kan jag muta fram bra beteenden är ingen gladare än jag. Hundarna kanske. Så lite våld som det krävs.)

Halsband och koppel. Inga promenader utan koppel, kort och gott.

En kortbent JRT och en högställd JRT. Marodörer. Vidriga när de triggar varandra men annars hur goa som helst :love:

Något slags koppel när vi är i närheten av trafiken, retriverkoppel fungerar bra eftersom det oftast handlar om en transportsträcka tills han kan gå lös.

Klotången, hur kan klor växa så fort?

Spårsele/spårhalsband och lina

Kexben skriker hunden, det enda han kan tugga på utan att skrämma slag på matte genom att svälja halva benet...

Filt, till att ligga på, bära runt och leka med...

Lånar knapp :)

- Färskfoder, ben
- Korgen (som är en trippelvikt 90-sängsmadrass för att skona veterandamens kropp, hon äääälskar den!)
- Bilen (Vovvan äääälskar även att åka bil :D )
- Furminator
- Reflexer, högt och lågt!

6 måste saker till schäfern
Halsband och koppel
Matskålar
Borste och kam
Pipen (leksak)
klickern
biabädd

3 måste saker till russkiy toyen
"overall"
matskålar
filtar

Klicker
Reflexväst
Är väl dom sakerna som verkligen behövs här kan jag känna.
Annars är det ju:
Klotång
Mat/godis
En filt som han kan bära runt på och sova på.

*kl*
Klicker
Koppel och halsband
Borste och kam + shampoo och balsam
Tärnat bacon
Spårsele och lina

Sen måste vi ha tuggben, "herr kanin"=favvoleksaken, fleecetäcke efter bad också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka