4-åringar

Sv: 4-åringar

Vi ska lära oss galoppera! :)
Fast vi tjuvstartade förra året.

Jag har inte satt målen för det nya året än - behöver nog lite hjälp med det..
Men jag rider ut i skogen ca 2 ggr i veckan, bara ca 20-30 minuter åt gången. Skritt, trav & galopp - försöker lära honom galoppskänkel ordentligt, han förstår oftast.
Vi har travat några gånger över bommar, & så är han löshoppad såklart.
Sen går han väldigt mycket i hage - mellan 12-16 timmar per dag i stor hage & med hästkompis - en hel del springande & busande brukar det bli :D
Vill ta det väldigt lugnt, jag hann inte med treårstestet förra året, han kändes inte tilräckligt klar för det. I höstas hade var mer rätt i tid för oss.

tänkte kanske tävla ngn mindre hopptävling bara för att han ska få komma ut och vänja sig lite, eller kanske galopp han är väldigt snabb!!!
tycker i alla fall jag......

Har ingen paddock/ridhus så min 4-åring är riden mest ute i skogen, hoppat över lite små stockar, klättrat lite, vart nere i havet och skrittat/travat (inte nu i vinter men i höstas!). Han är helt underbar, lättlärd och modig! Ridit på åkrar, fält för att lära han gå ner i form o.s.v.

Detta året tänkte jag ta hjälp av tränare, börja försiktigt och bygga på. Har som mål att starta någon clearround i hoppning och dressyr. När får tiden utvisa, beror på hur det går.

Första gången jag rider in en häst, mycket kul och intressant. Har syrran till hjälp då han ridit in ponnyer innan.

Ser framemot detta året !! =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter UVM-stoet Emmylou ser ut att vara mer än redo att försvara sin Breederstitel från förra året. På fredagen vann hon 7-åringarnas kval på...
Svar
0
· Visningar
91
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Vi beklagar om vår bristande förmåga att förklara hur de båda evenemangen hänger ihop har skapat felaktiga förväntningar och upprörda...
Svar
0
· Visningar
38
Senast: Gunnar
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama