3års test (utställning)

F

*fia*

kommer inte på va de heter nu *morr* men jag skulle iaf vilja ställa ut min som treåring, hörde av min kompis att de kunde va skoj då min häst är väldigt fin.

min frågan är då jag aldrig sett lr hört talas om det, vad ska man göra fick höra att man skulle gö ridtest, löshoppning hästförhand osv? är det nån som vet mer om detta...???

vill så gärna testa de iaf å se hur de går.

nån som vet vart man kan få fram mer info lr nån som vet massor om det??

tar man ras för ras lr alla treåringar ihopp??

jag har ett angaloarab sto 155 cm hög... skulle va skoj å se va man fick för poäng osv kanske nån rosett..

mycket nyfiken på detta..... snälla hjälp mej... kram

Sv: 3års test (utställning)

För det första är utställning och treårstest helt skilda saker.

På ett treårstest visas hästen vid hand (dvs hästens exteriör bedöms) och löshoppning. Hur det är för just angloaraber har jag ingen aning men det är möjligt att det ingår ett ridprov (i så fall frivilligt).

På utställning visas hästen bara för hand, dvs exteriören och gångarterna i skritt och trav bedöms.

Var och när treårstest/utställningar anordnas kan du hitta på den lokala avelsföreningens hemsida.

Liknande trådar

Hundhälsa Igår em. va jag ute och kastade boll till hundarna, hade en sån i snöre/tyngre gummiboll. Hundarna sprang och hade skitkul. Diesel (9...
Svar
2
· Visningar
1 741
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag, pojkvän, en tjejkompis och hennes kille tog med mina två vovvar (två shih tzu killar för er som inte vet) och gick en promenad...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: elgur86
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
8 049
Senast: xmobilexd
·
M
Avel Hejsan! Den här tråden kanske redaqn finns men nu är jag lite för trött för att orka gå igenom alla ^^^ Det är nämligen så att jag har...
Svar
12
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar