300 EPG - avmaskning?

milly

Trådstartare
Är så nyfiken och får vänta en vecka på att ringa labbets veterinär (tel-tid enbart torsdagar).
Ni som har erfarenhet... provet visade 300 epg, hästen är en 2årig nsv som för 3 veckor sen flyttade till nytt ställe (går på lösdrift nu med 4 andra unghästar).
Tidigare har han bara blivit avmaskad en gång som föl, enligt uppfödaren, de avmaskar inte sina hästar regelbundet ("bara vid behov" tror dock ej att de tagit träckprover nån gång utan går efter hur hästen ser ut att må? och de ser välmående ut...).

Sv: 300 EPG - avmaskning?

Oj, såg nu i efterhand att det finns en nålad tråd om avmaskning... Moderator får gärna flytta min fråga dit... har också läst igenom första sidan och fått en del svar på min fråga.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 871
Senast: Capybara
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 213
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 313
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka