3 veckor och underbara!

Sassy

Trådstartare
Kattungarna blev tre veckor i söndags, men eftersom jag har flängt runt på utställningar med deras pappa har jag inte hunnit fota och skryta så mycket som jag hade velat :smirk:

(Fast jag måste kanske skryta lite med pappa Frasse också, vi var i Norge hela helgen och han blev IC på lördagen, tog sitt CAGCIB på söndagen och delade en stuga med en främmande hona utan minsta problem. Stabilt psyke kan vi väl kalla det... Nåja, han var uppe och sjöng för henne en sväng mitt i natten, men det kan man väl knappast klandra honom för)

Kattungarna har under veckan blivit medvetna och nyfikna på omvärlden, och lärt sig använda sin kropp. Nu är det svårt att fota dem eftersom de kilar iväg i hög fart över sängen så fort man tar ut dem ur lådan. Jag är till 99% säker på vilken katt som ska till vem, så nu kan jag presentera dem med namn:

15240825.jpg

S*Sweet Chili's Nebbiolo, hane som ska till sällskap. Snygg och finfint temperament, men tyvärr en liten svansknick.

15240824.jpg

Här ser man Nebbiolo och i bakgrunden "storasyster" Shiraz, som också ska bli sällskapskatt.

15240827.jpg

Nebbiolo till höger och Shiraz till vänster.

Lillasyster Criolla Chica var för snabb för kameran idag... Hon har en suverän pälskvalitet och färg och ser ut att få ett bra uttryck. Ska flytta till Oslo och bli avelshona. Hade jag haft plats och råd hade jag behållt henne själv...

Sv: 3 veckor och underbara!

Korater :love:
De är kanonfina, jag skulle verkligen vilja se en korat live nångång, men de är sällan representerade på de utsällningar där jag ränner ;)

Du får ta en tur till Gbg!
I kungälv i december kommer jag med två och mina norska kollegor med ett gäng, och så brukar det se ut häromkring. Vi är tre-fyra stycker från Sverige och Norge som ställer längs med hela västsverige från Karlstad till Helsingborg :idea:

Oh, Korater :love: Varför blir man bara mer och mer kär? :love: Superfina små tussar :love:

Du får ta en tur till Gbg!
I kungälv i december kommer jag med två och mina norska kollegor med ett gäng, och så brukar det se ut häromkring. Vi är tre-fyra stycker från Sverige och Norge som ställer längs med hela västsverige från Karlstad till Helsingborg :idea:

åhhh jag var så häääär nära att anmäla till kungälv! Fan att jag inte gjorde det :( kat. 3 är fullt misstänker jag?

Huuuga va vacker man får vara då!! :love:
Älskar verkligen kattungar!! Är det inte det bästa som finns?? :love:

Utställningar på västkusten är det anmäla första dagen och lottning som gäller om man ska med... (om man inte har kat 1 eller 4)

Du får komma till GRK i februari, då ska jag också ställa båda dagarna. (Det blir en rätt späckad utställningsvår eftersom Maja är halvvägs till EC och jag ser gärna att hon tar titel innan nästa kull för sen tänker jag kastrera rätt snart)

Utställningar på västkusten är det anmäla första dagen och lottning som gäller om man ska med... (om man inte har kat 1 eller 4)

Du får komma till GRK i februari, då ska jag också ställa båda dagarna. (Det blir en rätt späckad utställningsvår eftersom Maja är halvvägs till EC och jag ser gärna att hon tar titel innan nästa kull för sen tänker jag kastrera rätt snart)

Ja jag tycker det börjar bli så överallt.. Borlänge som jag ställer nu nästa gång var också fullt första dagen och en del blev bortlottade.
Jag planerar också att ställa en hel del i vår och sommar, tänkte se efter om Rustie är material för att bli GIC. Men EC tror jag inte jag satsar på. Så vi kanske ses söderöver i vår :D

Frasse ska bara ställas till GIC. Jag räknar med att det hade gått att få upp honom till EC, men jag tycker faktiskt att en Europa-katt ska vara mer än den medelmåtta han är.

Lite mer skryt härdå: Mitt "barnbarn" (dotter till S*Sweet Chili's Habanero från min första kull) blev för två veckor sedan den första koraten i europa att bli Junior Winner!

kongro-no-34_norak_14-0020.jpg

Hon är i dagsläget så gott som perfekt, och jag är glad att så många domare uppskattar den "mediumtyp" av korat som jag själv vill föda upp.

Frasse ska bara ställas till GIC. Jag räknar med att det hade gått att få upp honom till EC, men jag tycker faktiskt att en Europa-katt ska vara mer än den medelmåtta han är.

Lite mer skryt härdå: Mitt "barnbarn" (dotter till S*Sweet Chili's Habanero från min första kull) blev för två veckor sedan den första koraten i europa att bli Junior Winner!

kongro-no-34_norak_14-0020.jpg

Hon är i dagsläget så gott som perfekt, och jag är glad att så många domare uppskattar den "mediumtyp" av korat som jag själv vill föda upp.

Men det är ju fantastiskt kul! GRATTIS! :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka