3:års test information! (hopp)

Fashionistan

Trådstartare
Jag skulle vilja veta exakt vad som krävs av hästen för att den skall få hoppdiplom (gärna även gångarts) på 3:årstestet! Detta gäller ett sto!

Löshoppning? - Höjd för diplom? (vet att siffrorna spelar in)
Uppsutten hoppning? - Höjd för diplom? (vet att siffrorna spelar in)
Uppsutten "dressyr"? - Gångarter?
Visning vid hand?

Hör massa olika hela tiden! :cool:

Tack! :D

Sv: 3:års test information! (hopp)

Är det uppsuttet i hoppningen också?
när vi ställde ut Valencia så var det inte det på 3 års testet på Udden nu i våras.

Du måste väll visa henne i alla tre gångarter med ryttare på ryggen för att få diplom om jag minns rätt.

Sv: 3:års test information! (hopp)

Det är inte uppsuttet i hoppningen vågar jag säga isf.
På treårs testet i år på Udden vat det inte uppsuttet utan man visade hästen i löshoppning, dommarna höjde efter behov för att se vad hästen presterar (så klart)

Visning vid hand ska du visa den i skritt och trav sedan uppställt.

Skritten minns jag inte vad som behövdes men i traven sa dem åt mig att försöka få fram TAKTEN så att även en blind man hörde att hästen trava. Sedan bromsa INTE in för tidigt utan gasa på hela sträckan. Vänd hästen ifrån dig men det antar jag att du vet om :p De säger åt dig vad du ska göra.

Ett tips är att öva på att springa fristående med hästen dvs. inte vid en långsida efter som att då får hästen stöd. I testet när du ska spriga får mans pringa i mitten och hästen blir lätt vinglig och tappar såvis poäng.

Ursäkta rörigt inlägg :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 930
Senast: liiinnea
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 599
Senast: mackan
·
Hästvård Vet inte var jag ska placera denna tråd, Avel, Ridning, Hästhantering eller Hästvård? Handlar delvis om inridning/grundutbildning ;)...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: Hunter
·
Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka