3 års test för hästar utan stam

SnowY

Trådstartare
3 års test för hästar utan stam

Nu har många sagt till mig att jag med min häst som har ingen stam (pappa's sidan) får göra 3 års test. Man får de någon bedömningen men inte några registrerade poäng. Jag har registrerad min häst hos Svenska Hästavelsförbundet och de sade till mig också att det var möjligt, men jag fick kontakta dem hos ASVH. Ringt till dem och de säger att jag ska kontakta Svenska Hästavelsförbundet för det ..... och så kasta de rund med mig. Alla säger att han kan göra det, men de skickar mig bara vidare till den nästa som skickar mig vidare ... jävla byråkratin!!

Så nu är min frågan, är det någon här som kan hjälpa mig? Vill så gärna anmäla honom till det nästa år, det är bra med att ha ett mål.
 
Om du vill visa din häst på ASVH:s/SWB:s treårstest måste hästen vara tilläggsregistrerad hos ASVH/SWB. Om ASVH/SWB inte vill göra det är hästen tyvärr inte berättigad att visas.
 
Jag ringde och frågade för min 3åring iår är reggad i Svenska hästavelsförbundet utan stam och ringde då ASVH för att kunna visa honom på 3års, men de tilläggsregistrerar EJ hästar som är grundregistrerade i SH tyvärr :/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 928
Senast: Sasse
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 199
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 798
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 709
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp