3 åring som är

Joyride

Trådstartare
..... smal/ spetsig över ryggen! Alltså den har inte mycket ryggmuskler. Kommer denna ponny att få muskler med rätt träning?? Mamman är oxå spetsig över rygg. Funderar på att köpa en 3 åring som inte har mycket mukler på rygg men blev lite fundersam över detta.
Hon var i övrigt inte för smal utan har en liten kula :smirk:

Vet att äldre, gärna lektionshästar får sådana ryggar men hon är ju bara 3 och inte riden :confused:

HJÄLP!

Sv: 3 åring som är

Låter som proteinbrist.
Även om hästen inte har tränats och byggt muskler, så ska den inte vara spetsig över ryggen!

Hur ser övriga hästar ut i det stallet? Ofta så fodras ju alla på samma sätt och med samma foder, och visar därmed samma symptom på över- eller underutfodring.

(I vårt stall är nästan samtliga hästar lite feta, utom min som turligt nog är lite svårfödd... ;) )

Spelar ingen roll om hästen bara är 3 år, de kan vara runda över ryggen ändå. Att den är spetsig visar att den inte fått rätt mängd och sorts mat.

Mmm okej, men kan man bygga upp musklerna med träning och rätt foder eller är hästen "förstörd"

Modern var oxå spetsig och en annan var lite rundare.

Såklart att man kan bygga upp musklerna! Men man kan ju fundera lite på hur hästen sett ut under uppväxten och vad som mer fått stå tillbaka i utvecklingen än musklerna.

Jag skulle kolla upp vad häststackaren får att äta! En treåring ska vara rund över ryggen. Om du bestämmer dig för att köpa den så skulle jag rekomendera dig att ge damen korn. (Toppen för spetsiga ryggar!) Skulle även kolla sista avmaskningen...

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 252
Senast: JennyLz
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 974
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka