3,5 månaders valp som börjat kissa mycket

JeayL

Trådstartare
Senaste två dagarna har min valp på 3,5 månader börjat kissa otroligt mycket, ikväll har det verkligen varit helt galet!

Under en halvtimme räknade vi ut att han hade kissat 5 ggr, gick ut en promenad med han och då kissade han 3 ggr till, promenaden var inte jätte länge ca 20 minuter, för att sen komma in och dricka lite vatten och har sen dess kissat 2 gånger på kort tid. :eek:

Han är inte rumsren vissa dagar hinner han säga till men inte alltid, men har aldrig under de veckorna vi har haft han hemma kissat ens i närheten av så mycket så blir ju rädd att det är något fel på han!

Vad göra? Acceptera att han är en valp och kissar mycket eller be veterinär kolla upp han? Vad kan det vara? Urinvägsinfektion? Revirkissande?

Han verkar i övrigt pigg och glad precis som vanligt, nästan mer pigg och busig än vanligt!

Sv: 3,5 månaders valp som börjat kissa mycket

Bara en tanke, men han har inte kommit på hur gott det är med snö? Det kan ju om inte annat resultera i väldigt mycket kissande.

ja jo han har börjat äta mer snö men inga direkt större mängder eller ja större mängder jämfört med då han kom och inte alls skulle befatta sig med snön på något sätt, han är inte mycket för att vara ute i kylan utan tycker ofta att "nu har jag kissa, nu går jag in!"

Jag håller med russinbulle. Bättre att kolla en gång för mycket.

Svarar till alla, vi håller ögonen på han men sen igår morse har han varit precis som vanligt :) Däremot så drack han jätte mycket just då vi kom hem idag och kissade nära på direkt men då tokdrack han verkligen så inte så konstigt!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 281
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 910
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka