21-åring tog överdos av avlivningsmedel

Sv: 21-åring tog överdos av avlivningsmedel

Varför i hela fridens namn??

Ger det något rus eller det användes som ett enkelt o smärfritt sätt att ta livet av sig?

Obehagligt.

Är det inte ett feluttryck med "överdos" av avlivningsmedel, det är ju till för att avliva, hästar, o borde väl ta död på en människa med liten mängd. Alltså, kan man överdosera avlivningsvätska? Man borde väl bara kunna ta för lite, eller tillräckligt.

Hemskt är det hursomhelst, undrar varför man gör det, eller om det, inte var hans eget iniativ.. :crazy:

Han kanske trodde att det var något som skulle ge ett rus?
Vad jag har läst tidigare så när det händer att avlivningsvätska har stulits så har radio och tidningar lokalt gått ut med att det är just avlivningsvätska så att ingen tror att det är saker som ger rus.

Men gud :(

Han måste ju vetat vad det var, det lär väl stå på förpackningen? Annars kan man ju kolla på internet..

Alltså, kan man överdosera avlivningsvätska?

Haha, alltså förlåt att jag flinar lite men det var en så sjukt bra fråga!!

Obehagligt ja, vi får väl hoppas att det var för att han ville ta livet av sig och att det gick fort och smärtfritt! (det som det faktiskt är till för)

Haha, alltså förlåt att jag flinar lite men det var en så sjukt bra fråga!!

Obehagligt ja, vi får väl hoppas att det var för att han ville ta livet av sig och att det gick fort och smärtfritt! (det som det faktiskt är till för)

Tyvärr så betvivlar jag att det var enbart i självmordssyfte som han stal flaskorna. Fem flaskor är TOK mycket! :eek: Jag gissar att han trodde han kunde "droga" på det helt enkelt! Hade det varit EN flaska han stal, så hade jag köpt självmordsteorin! Så jag tror på rubriken! Översdos av avlivningsmedel...

Dosen för häst är enligt tillverkaren 1 ml per 10 kg kroppsvikt. Så det lär inte krävas så mycket för att överdosera en människa.

Senast ändrad:

Fruktansvärt tycker jag. Men de flesta Veterinärer har vell
inte så många flaskor liggande i sina bilar...
Vet också att när det används så används hanskar.
Ja jag håller med det gick nog snabbt. En häst tar inte långa stunden.

Tyvärr är det inte första gången, oftast knarkare som snor det de kommer åt i Veterinärbilarna när de får chansen enligt en av veterinärerna från trakten...

Men alltså om det nu är så att killen gjort detta för att få ett rus så borde han ju kollat upp det på internet först? Vet inte vad man ska tro men jag hoppas ändå nästan att det var medvetet

Missbrukare trycker i sig i princip vad som helst.
Och ungdomar, som handlar olika sorters svampar på Internet utan att ha minsta aning om vad det är de tuggar i sig...
Ett populärt "berusningsmedel" just nu är ett preparat som används för avmaskning av katter.

Tror du det? Folk springer ju framför tåg och hänger upp sig i krokar i huden för att få rus. En påverkad person tänker nog inte på att läsa på fass. Kan man äta tvål så kan man väl sno avlivningsmedel?

Missbrukare trycker i sig i princip vad som helst.
Och ungdomar, som handlar olika sorters svampar på Internet utan att ha minsta aning om vad det är de tuggar i sig...
Ett populärt "berusningsmedel" just nu är ett preparat som används för avmaskning av katter.

Det får mig att osökt tänka på Darwin Awards. Makabert och tragiskt, men ändå.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter UVM-stoet Emmylou ser ut att vara mer än redo att försvara sin Breederstitel från förra året. På fredagen vann hon 7-åringarnas kval på...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I en spännande final stod Fonzie (SWB) som segrare i SWB Championat för 3-åriga hästar. Den talangfulla hästen, uppfödd av Jeanette...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka