200 kr för att ringa och rådfråga

Sv: 200 kr för att ringa och rådfråga

Min närmsta jourklinik tar inget extra betalt för samtal under jourtid. Tror jag inte iallafall, har aldrig märkt att jag fått betala extra.

Däremot så har de bara jouröppet mellan vissa tider, de svarar inte i telefon mitt i natten utan då får man ringa strömsholm.

Hur menar du nu? Varför veterinären ska vara tillgänglig. Ja för att djuren inte ska lida eller dö i ett akut tillfälle.
Jag antog ju då att folk bara ringer om man har aningar om att det är ett akutfall.

Vadå jouröppet? Vårat djursjukhus har ju "öppet" på så sätt att man först ringer veterinären och sedan åker in om veterinären bedömer att man så bör göra.
Jag har aldrig uppfattat att man bara tar djuret under armen och åker in. Fast det kanske också är olika över landet?

Jag har Strömsholm som mitt "akutsjukhus" och dit kan jag åka med hunden under armen vilken tid på dygnet, men de uppskattar att man ringer före och talar om att man är på väg in, jag frågade egentligen mest om akuta skador eftersom vi har jakthund och går en del eftersök, och det kan ju även bli nattetid, så jag fick till svar, stoppa hunden i bilen, börja åk och ring under gång. Vid lite trafik och bra vägar så tar det mindre än 20 min, vi åkte med svägerskans hund för många år sedan som hade stoppat i sig en hel kartong råttgift...:crazy: Lagligt och utan stress har jag 40 - 50 min till strömsholm, noga uttestat efter att ha åkt dit på rehab varje vecka under en period... :angel:

Jag har en kompis som jobbar som djursjukvårdare, och ja de får de mest märkliga samtal, även under öppettider tex om vetrinärer kunde göra så hunden slutade dra i kopplet... :crazy:

KL

Jag har aldrig hört om detta att jouröppna kliniker tar ut en avgift för samtal :eek:

Informerar telefonsvararen om detta innan de tar ut den avgiften (om man har abonnemang)??

Åh så underbart att bo nära Strömsholm. Fick åka akut ner dit med min hund en gång. Några mil att åka bara så där mitt i natten.
Många djur som får avlivas för att vi inte har den vården dom har där här uppe.

Bra meningsbyggnad där. Trött!

Senast ändrad:

Det antar jag att dom gör. Först ringde jag en telefonsvarare och där informerade de innan man fick själva journumret.

Den enda (?) gången jag behövt rådfråga under jourtid handlade det just om huruvida jag borde komma in akut eller inte, fick iaf ingen information om samtalskostnad.

Jag ringde för några veckor sedan kl 2 nånting på natten med samma fråga som dig. Fick inte heller reda på någon kostnad. Har inte debiterats något heller.

Jag lever i en "rosa bubbla" där jag förutsätter att folk inte är dumma i huvudet... Tyvärr blev jag överbevisad i tråden med alla exempel. :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård