20-tals tema.

Viva

Trådstartare
Ska på fest om två veckor, temat är engelsk 20-tal. Har googlat för inspiration men vet inte om jag blir klokare på var jag kan få tag i något tidstypiskt. Någon som har några bra uppslag? Helst inte för dyrt (max 500 kr) och det behöver finnas i/passa större storlekar. Är inte överdrivet förtjust i att varken handla kläder eller klä ut mig men vill verkligen inte "förstöra" tillställningen.

Det finns nog inget färdigt att köpa, om jag ska gissa. Det är inte direkt något som hänger på H&M. Rakt, nedhasad midja. Klänningar främst, fransar för fest. Små skrållor som hattar. Fjädrar och prydnader. Långa halsband.

Ska på fest om två veckor, temat är engelsk 20-tal. Har googlat för inspiration men vet inte om jag blir klokare på var jag kan få tag i något tidstypiskt. Någon som har några bra uppslag? Helst inte för dyrt (max 500 kr) och det behöver finnas i/passa större storlekar. Är inte överdrivet förtjust i att varken handla kläder eller klä ut mig men vill verkligen inte "förstöra" tillställningen.

Googla "flapper". Klänningen kan vara rätt enkel och så slänger du på dig en massa tillbehör: http://www.partykungen.se/20-tals-maskerad/

Det finns en hel utstyrsel, inklusive klänning och cigarettmunstycke för 399 kr.

Svartvitrandig heltäckande baddräkt och halmhatt.

Det finns nog inget färdigt att köpa, om jag ska gissa. Det är inte direkt något som hänger på H&M. Rakt, nedhasad midja. Klänningar främst, fransar för fest. Små skrållor som hattar. Fjädrar och prydnader. Långa halsband.
När jag googlar verkar många faktiskt hittat sina fransiga klänningar i 20-tals stil på HM, tyvärr var den slutsåld i min storlek. :)

Får leta vidare.

Annars funkar hickory-golf kläder. Huggormssockar, äppelknyckarbyxor, tweedkavaj, kort nålad slips, väst, keps, och några gamla klubbor.

http://news.stv.tv/tayside/193888-hickory-golfers-from-around-the-world-gather-for-championship/

Flapperklänningar är lätta att sy och mönster finns för en 50 lapp på ebay.
Annars tänk raka linjer, långa halsband, kanske ett pannband med en fjäder i?

Jag gick på ett 20-talsparty förra året och jag hittade en fransklänning på nätet, och så matchade jag med lämpligt halsband och ett hårband :).Det finns ju färdiga maskeradoutfits att köpa, men jag brukar gilla att försöka hitta något som jag kan använda även efteråt.

Köp en vanlig svar klänning, piffa till med ett charleston hårband typ detta; http://www.zingland.se/charleston-harband cigaretthållare och fjäderboa.

Det fanns även en flapper maskeraddräkt här för 399 i XL: http://www.zingland.se/flapper-maskeraddrakt-svarta-fransar

Men tänk tillbehör så tror jag du kan få till det med en vanlig svart klänning som är användbar även i andra sammanhang. Kolla på internetshoppar tyd bodega och liknande sajter för massa roliga tillbehör Eller får du göra som min väninna hon gick som maffiaboss, lånade kavaj från en manlig vän och köpte byxor på secondhand och köpte lite roliga attiraljer. Hon gjorde succe!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama