MissFideli
Trådstartare
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
Jättekul att läsa, ibland känns det t.o.m som om jag ska börja föda upp huskatter hur som helst bara för att alla andra gör det. Det känns som om man har en omöjlig dröm och det gör så enormt ont när det påverkar djur som inte förtjänar det. Och samtidigt skäms jag så över att vara människa och att mina "medmänniskor" är så otroligt själviska att man bara bryr sig om sig själv och sina närmaste. Konsekvenserna struntar man fullkomligt i...
Min syster funderar på att skaffa hund inom några år (Shiba) och hon har även haft en underbar Degu som tyvärr dog för nått halvår sen. Simon som han hette kom till oss som vuxen, men man fastnade på en gång. Folk som såg honom tyckte han såg ut som en råtta, men när man stoppade in fingret och kliade honom under hakan och han ramlade omkull av ren njutning så kunde inte ens dom värst "äcklade" tycka han var go. Jag vet inte om alla Degusar är så keliga och skojiga som han, men hon kommer garanterat att skaffa en till i framtiden och hade jag inte haft Fia huskatt med otrolig jaktinstinkt, så hade jag haft flera Degusar jag med.