2 ryttare på samma ponny?

T

tskn

Får en ponny tävlas av två ryttare på olika tävlingar om de ej är syskon? Tanken är att en skall rida i SM och en upp till MB nationellt.

Sv: 2 ryttare på samma ponny?

Ja. Varför skulle man inte få det?

ja! bara man inte startar hästen i lägre klasser om den är uppklassad.

Hade det varit andra regler om dom två ryttarna inte var syskon?

Jag och min bror har tävlat i samma klass. Det var två startande. Jag och min bror. Blev lite bråttom att rida fram för mig eftersom alla väntade på mig så dom kunde höjja och gå vidare med nästa klass. :angel:

är man syskon gäller inte uppklassningen. om du är uppklassad med ponnyn får ditt syskon starta i ld, lc iaf..
uppklassningen är undandtag för syskon!

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka