Sv: 2 pappor

ja de kan de... väldigt vanligt förekommande hos honor som är utekatter de kan para sig med flera hannar då de löper
 
Sv: 2 pappor

Jaha, haha vad konstigt att 2 st spermier från 2 olika katter lyckas befrukta ett ägg.

tack för svar :)
 
Sv: 2 pappor

Jaha, där ser man :)
Nä då är det ju inte nå konstigt.
 
Sv: 2 pappor

Som sagt, det är flera ägg, så i princip skulle även mänskliga tvåäggstvillingar kunna ha olika pappor...:o
 
Sv: 2 pappor

Jaha, haha vad konstigt att 2 st spermier från 2 olika katter lyckas befrukta ett ägg.

tack för svar :)

Ja, det är högst ovanligt... iaf att sådana zygoter blir någonting livsdugligt. Dock är det så att en honkatt vid vaginal stimulering får ägglossning och då släpper hon i regel flera ägg. Det finns alltså fler än ett ägg att befrukta och således kan lätt flera spermier få chans att komma till.;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
366
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
561
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Ni som har haft en katt med livmoderinflammation, vilken behandling har er katt fått? Och hur har det gått? Min katt är under...
Svar
11
· Visningar
644
Senast: Tsaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp