Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför behöver du starkare medel vid kattlådor och i badrum? Blir det inte rent? Eller känns det bara som om du vill ha starkare medel? För om det är som du skriver att det känns som du behöver starkare medel så kanske du ska resonera med dig själv om vad du vill ha?Garderobsväxt och golvmedel.
Klarar en garderobsblomma bo i ett badrum utan fönster?
Och när jag moppar golvet brukar jag använda grumme såpa. Men jag har vissa ställen som känns som om de behöver något starkare. Eller tänker jag fel?
Jag tänker badrummet och vid kattlådorna.
Om du säger det blir rent så tror jag på dig.Varför behöver du starkare medel vid kattlådor och i badrum? Blir det inte rent? Eller känns det bara som om du vill ha starkare medel? För om det är som du skriver att det känns som du behöver starkare medel så kanske du ska resonera med dig själv om vad du vill ha?
För rent blir det även med såpa.
Gör det inte? Varför? (jag moppar våra laminatgolv med fuktig (dvd ej våt) mopp med ett par droppar diskmedel eller såpa i vattnet, har inte märkt något negativt efter 7 år)@Pilot: Jag har två kattlådor och använder aldrig annat än såpa (ja, inte i rummet med laminatgolv då eftersom det inte tål såpa men det är ju en annan femma).
Gör det inte? Varför? (jag moppar våra laminatgolv med fuktig (dvd ej våt) mopp med ett par droppar diskmedel eller såpa i vattnet, har inte märkt något negativt efter 7 år)
Gör det inte? Varför? (jag moppar våra laminatgolv med fuktig (dvd ej våt) mopp med ett par droppar diskmedel eller såpa i vattnet, har inte märkt något negativt efter 7 år)
Ja jag har en sprayflaska med vatten och ett par droppar year i som jag brukar spraya på mikrofibermoppen när jag ska torka golvet. Använder inte mer än så när jag tvättar fönstren heller, blir inte renare med mer medel! Ska jag använda såpa i hink med vatten är åtgången kanske nån kapsyl.Ett par droppar?! Räcker det med ett par droppar till 8 liter vatten?
Mvh Hon-som-har-i-en-dl-typ-i-skurvattnet
Ja det har du ju rätt i! Har jag aldrig reflekterat över när det gäller golvet som något negativt, menar du att det skulle påverka golvets livslängd eller göra det halt eller något? Har på sistone inte använt såpa då jag gått från våt till endast fuktig torkning av golven och då sprayar med vatten med ett par droppar diskmedel i på mikrofibermoppen och tycker det funkar väldigt bra.Jag har fått lära mig att eftersom såpa är återfettande så ger den en hinna på laminatgolv. På laminatgolvet kör jag en sprayrengöring och torkar med en Vileda plattmopp.
Ja det har du ju rätt i! Har jag aldrig reflekterat över när det gäller golvet som något negativt, menar du att det skulle påverka golvets livslängd eller göra det halt eller något? Har på sistone inte använt såpa då jag gått från våt till endast fuktig torkning av golven och då sprayar med vatten med ett par droppar diskmedel i på mikrofibermoppen och tycker det funkar väldigt bra.
Vatten (som i att moppa) är ju big no-no på laminat, vätan går ner i springorna. Det jag märkte när jag tog såpa av misstag en gång var att golvet blev som "klistrigt" och dammet fastande. Det blrv matt också.
Man får moppar men med fuktig metod, det ska torka inom 1 minut. Det funkar bara om man har en torr mopp som man duschar lätt med sprayflaska. Doppar man moppen i hink kan man aldrig vrida ur så mycket. Våra golv var dessvärre redan förstörda av slafsande hund med skål i köket om glömde svälja och gick och droppade i hela huset..Vatten (som i att moppa) är ju big no-no på laminat, vätan går ner i springorna. Det jag märkte när jag tog såpa av misstag en gång var att golvet blev som "klistrigt" och dammet fastande. Det blrv matt också.
Jag har billigt Rustalaminat och moppar med väl urvriden mopp. Inga fuktskador.Man får moppar men med fuktig metod, det ska torka inom 1 minut. Det funkar bara om man har en torr mopp som man duschar lätt med sprayflaska. Doppar man moppen i hink kan man aldrig vrida ur så mycket. Våra golv var dessvärre redan förstörda av slafsande hund med skål i köket om glömde svälja och gick och droppade i hela huset..