2-gång? Grejer?

aztecaqs

Trådstartare
Hej! Nu e det så att vi kanske hade tänkt börja tävla med vårt islandsto. Och har hört lite om 2-gång, är det en bra gren att kanske börja tävla i? Vad gör man i 2-gång och vad behöver man för papper licenser mm. ?? Hur ung får man vara som ryttare? Som sagt har en del frågor och hoppas på svar! :bump:

Sv: 2-gång? Grejer?

2-gång är ingen "riktig" tävlingsgren, det är väl isåfall något som finns på små skojtävlingar och så.
Det vanligaste är väl att börja med V5 och T5 eller T8. Det är ungefär det som förr var lätt fyrgång och lätt tölt.

För att tävla på en godkänd tävling behöver hästen hästpass och vaccinationsintyg. Du behöver ryttarlicens (den löser du hos din lokalklubb) och du ska också lämna in en hästägarförsäkran på varje tävling.
Hur ung man får vara vet jag faktist inte om det finns några regler, det kanske någon annan kan svara bättre på.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 821
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: MML
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
982
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?