F

FridaW

1. Första frågan är ang. Licenser. Vad behöver man för licenser? Behöver man licenser till alla tävlingar som är över Clear round/träningstävling? Hur skaffar man licens? Berätta gärna lite mer om licenser då jag kan ungefär ingenting om licenser :P

2. Andra frågan är ang. tävlingar. Vad är det egentligen för skillnad på Lokal, Regional, Nationell och Internationell? Jag har bara hoppat en Clearround så jag är inte så hajj på det där med tävlingar :P

ytterst tacksam för svar :)

Sv: 2 frågor

1. Licens löser du i klubben som du tävlar för, det finns olika beroende på vilken nivå du tänkt tävla på och lite sånt. Men det kan den som löser ut licensen. Från lokal nivå och uppåt behöver du licens.

2. Det är olika svårighetsgrader, lokal är enklast och brukar ha klasser mellan LD-LB, sedan blir de andra svårare och svårare...

Hoppas jag gav dig svar på ngt iallafall:D

Sv: 2 frågor

1. Licens löser du i klubben som du tävlar för, det finns olika beroende på vilken nivå du tänkt tävla på och lite sånt. Men det kan den som löser ut licensen. Från lokal nivå och uppåt behöver du licens.

2. Det är olika svårighetsgrader, lokal är enklast och brukar ha klasser mellan LD-LB, sedan blir de andra svårare och svårare...

Hoppas jag gav dig svar på ngt iallafall:D

Tack så mycket :) Ja du gav mig svar :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
923
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA