2 frågor, hundpiss & fetma

M

Mount Never Rest

Två små frågor:D

Nr1:
Vår ena stallkatt är som tokig att rulla sig i hundpiss:eek: Varje dag går han till brevlådorna och gräver fram hundpisset sedan rullar han sig!! Vad kan det bero på???

Nr2:
Vad ska vi ta oss till?? Den andra stallkatten är fet! Och det värsta är att han är bara 8 månader!!
Han är otroligt lat och rör sig knappt 100m under en hel dag (visst han har sina lektag men oftast sover han...) dessutom är han kasterad så det gör ju inte saken bättre:crazy:
Som det är nu så får dom burkmat+ vanlig billigt torrfoder. Finns det något (som inte är jätte dyrt) som är bra för kasterade feta katter??
För det är ju inte så lätt att tvångsmotionera en katt:crazy:
Några tips?

Sv: 2 frågor, hundpiss & fetma

hahahhahaha, jag skrattade så mkt när jag läste det du hade skrivit om katten i hundpisset:rofl: :bump: haha!

tyvärr har jag inga tips!!:confused:

Skratta lagom, det värsta är att han efteråt kommer och ser på en med stora ögon och vill bli kliad:rofl:

hahaha, ja det är klart! han tycker att han gjort något riktigt bra då;) kanske vill att du också ska få lukta så gott som han gör? hehe..:bump:

Finns ju hundar som rullar sig i kattpiss o kattskit... förklaring till något av dessa två äckliga beteende har jag tyvärr inte.....

På fråga 1 har jag tyvärr inget svar.

Ang den överviktiga stallkatten: Skippa torrfodret. Torrfoder, ffa de billiga varianterna, innehåller mest spannmål, vilket många katter blir feta av.

Vad:eek:
Jag som trodde att dom blir fet av burkmat och att torrfoder är bättre:o
Ok, då ryker torrfodret direkt:D

Och kanske skulle vi skaffa honom ett motionsband:angel:

Nja, ni kan ju försöka leka med honom ;)
Ett foder som funkar bra är Specifics för överviktiga katter, det får min tjockis (som numera är lite mer lagom :P). Men då beror det ju också på hurdana matrutiner ni har, och om katterna brukar jaga osv. Det köper man i alla fall hos veterinären, tycker inte det är så dyrt heller (ca 230 för 2,5 kg, räcker ett bra tag tycker jag). Vilket foder ni än testar, så kan det vara värt att ta ett lite dyrare, oftast är de av bättre kvalitet så det lönar sig i längden.

Håller med om att burkmat är bästa chansen att få ner honom i vikt.

Och i övrigt en :bow: till dig för att katten vid 8 mån är kastrerad. Alla med stallkatter tänker inte så.

Nja, ni kan ju försöka leka med honom;)
Vi har haft honom sedan han var en liten kattunge och vi har fortfarande inte hittat något han verkligen gillar att leka med:eek:
Han kan leka lite oengagerat men han har sälla roligt:confused:

Och i övrigt en :bow: till dig för att katten vid 8 mån är kastrerad. Alla med stallkatter tänker inte så.
Det var faktiskt mest för våran egen skull, vi ville inte ha två hankatter som börjar markeringspissa hela stallet:crazy:
Men personligen skulle jag aldrig vela ha en okasterad katt, det finns liksom ingen anledning om man inte ska ha dom till avel:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka