2 frågor (bild)

Vita_N_6520

Trådstartare
Ja jag har två frågor om min häst, och eftersom det är denförsta som är mest relevant så sätter jag in dem på hästvård. (Antar att det är här den hör hemma?)

Jo det är så att jag undrar vad ni tycker om hullet på min häst?
De flesta säger att hon är för tjock, och jag tycker hon är lite överviktig, men inte så farligt.
Man känner revbenen om man "trycker" lite och drar med handen.

Bilderna är tyvärr lite dåliga, då jag enbart har tillgång till mobilkamera just för tillfället, men jag hoppas ni kan få ut ngt av det iaf.

7945089.jpg

7945091.jpg

7945092.jpg

7945093.jpg

Andra frågan är vad ni tycker om hennes exteriör?! (det lilla ni kan få ut av det :p )
Om ni har nått tips på vad det kan vara för ras i henne får ni gärna svara på det också.. ;)

:bump:

Sv: 2 frågor (bild)

Hej.
Det är lite svårt att se som sagt... men jag tycker att hon ser lite "uppdragen" ut samtidigt som revbenen inte syns. Personligen tycker jag väl att hon ser ganska omusklad ut oxå, f.f.a. över rygg och bak, kan det stämma? Kanske lite mer av långpromedader i kuperad terräng?

Ja, hon är väldigt omusklad :angel:
Hon var halt i höstas ett tag, och sen blev det vinter och dåligt underlag så jag tog det extra lugnt med igångsättningen.
Håller på för fullt att sätta igång henne mer, så jag försöker ge mig ut och klättra så gott det går.
Så fort det blir barmark ska jag även ge mig ut i skogen så hon får gå på kuperade områden.

Vad menar du med uppdragen?

Kan tillägga att hon är aningen spänd, då hon av någon anledning avskyr att man tar kort på henne.

Uppdragen... hon drar upp buken och då f.f.a i ljumsken (tydligast där). Hos en musklad häst ser det bra ut, den har inte "hängbuk" men på en omusklad häst ser det lite osunt ut eftersom överlinjen saknas. Har du fotat efter att du nyligen börjat arbeta henne?

Jag tog korten igår. Ska försöka sno min systers pojkväns digitalkamera någon dag så ni får se lite mer utförliga bilder (och bättre).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 258
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 220
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 081
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka