2-årig hanhund som kissar inne

falukorw

Trådstartare
En bekant har en hane som nu två morgnar i rad har kissat inne, innan första rastningen. Inte så att han markerar utan han sätter sig ner och kissar. De har inte ändrat något i rastningsrutiner, utan samma tider som alltid gäller (pensionär som går samma tider varje dag). I övrigt är han precis som vanligt. Äter som vanligt, dricker som vanligt, leker och är pigg.
Någon som har förslag på vad kan det vara?

Sv: 2-årig hanhund som kissar inne

inte så att någon annan hund vart där och skvätt? Testa gå ut lite senare kvällen innan elr lite tidigare på morgonen.. inte alls för att låta som nån expert men inte har väl vi bestämda tider vi får bli kissnödiga så varör skulle hundar ha de!?
Min 1 åriga hane kissa inne i min förra lgh men gjorde de endast för o markera eftersom andra hundar vart där o skvätt lite.. Nu har han bara kissat inne en gång men de vart mitt fel!

Hoppas de löser sig!

Det kan vara prostatabesvär, fast då brukar de vara äldre, kolla med vet om det fortsätter.

Absolut att det ska kollas upp om det forstätter. Tänkte bara om någon hade någon aning om vad det kunde vara. Och att han markerar tror jag ej då han sitter ner och kissar, vilket han aldrig gör annars. Känns inte som vare sig urinsten eller uvi av vad jag läst.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
930
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 646
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 901
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka