B
BJÖRKIS
Är det acceptabelt? Fölet i fråga äter så mycket stråfoder han bara orkar, både inne och ute. Han är inne i växtperiod just nu och jag tycker han tunnat ut, han är ute minst 12 timmar per dag med andra hästar så det springs en hel del. Jag vill ha en tjock och gå fölis när vintern kommer. Vädret är inte det bästa för tillfället, regn tillsammans med kraftig blåst, jag vill ha honom otäckad men har skaffat 2 minitäcken som han kan ha vid dåligt väder, dels för att mina odjur inte går till träden för att söka skydd, de står hellre mitt i hagen och glor, men oxå för att han inte ska behöva stå inne när ovädret sätter till. Han har uträknad foderstat, men jag vill ändå ha upp honom mer i hull, unghästar kan gott och väl vara lite runda, då finns det att ta på när de går in i växtperioder mm. Och eftersom han har fri tillgång på strå både ute och inne är det bara kraftfodret jag kan öka. Han får idag:
1 kg Havre
0,5 kg Krafft Pluss Grön
0,5 kg Betfor
Kalk
Fosfor
Salt
Muscle Power (För att få i honom tillräckligt med lysin)
Jag funderar på att lägga till 0,5 kg Krafft Pluss Grön, många av mina hästar håller sig fina på det. Tycker själv att 2,5 kg kraft till en 7 månaders bebis är ganska mycket men vad ska jag göra? Hästen i fråga är arab, avlad och kommer tränas för galoppsporten, blir nog ganska stor, skulle tippa på runt 155 cm som det ser ut idag. Han är pigg och glad. Synpunkter tack...
1 kg Havre
0,5 kg Krafft Pluss Grön
0,5 kg Betfor
Kalk
Fosfor
Salt
Muscle Power (För att få i honom tillräckligt med lysin)
Jag funderar på att lägga till 0,5 kg Krafft Pluss Grön, många av mina hästar håller sig fina på det. Tycker själv att 2,5 kg kraft till en 7 månaders bebis är ganska mycket men vad ska jag göra? Hästen i fråga är arab, avlad och kommer tränas för galoppsporten, blir nog ganska stor, skulle tippa på runt 155 cm som det ser ut idag. Han är pigg och glad. Synpunkter tack...