19 Januari får jag hem min stjärna !

Nupilot

Trådstartare
ÄNTLIGEN ! In i mitt liv kommer en dobermann valp på 8 veckor fredagen den 19 Januari ! Han har rysk / norsk (osäker på pappan, vet att han finns i norge nu)
Varit o tittat på dem flera gånger ! Ska dit igen snart !

ÅH så underbart, jag lever drömmen (den dyra versionen :cry: , men vad gör man inte?), 1 katt, 2 hästar och en hund, OCH jag jobbar på hunddagis ! =) =) =)

Life's just to good to be true ! =)

Sv: 19 Januari får jag hem min stjärna !

ååå grattis!! inga bilder på godingen??

purple%20male.jpg

Åh, sicken sötnos!!
Är det lila bandet till för att uppfödaren ska kunna skilja dem åt? Antar att dobermann-valpar kan vara ganska så lika...

Åh grattis :)
Jag får hem min sötnos Tilda på tisdag (9jan)
Längtar massor!!!

NUUU har han varit hemmai 2 veckor snart :)
växer så det k n a k a r ! !

56e1458b6dc11ac225d9ec36b003e3a3.jpg

-öva öva. =)

b396a5487e19dff86755cbe0a0fa663e.jpg

- det bästa som finns är att åka bil, jag sover så gott då !

Tips på utställningsbilderna!

Se till att frambenen är i en rak linje under manken, i en rak linje.
Försök få fram vinklarna på bakbenen bättre, genom att placera bakbenen längre bak, och få dragning framåt.

Tänk också på att en Dobermann visar sig allra bäst när den är " på G", med dragniing framåt så man ser musklerna. Då ser också toplinen bäst ut.

Nåt sånthär, svårt att rita!

exempel.jpg

Här är en ståbild på min Dobermann-tjej jag är väldigt nöjd med!

Nemi11vst.jpg

Tips på utställningsbilderna!

Se till att frambenen är i en rak linje under manken, i en rak linje.
Försök få fram vinklarna på bakbenen bättre, genom att placera bakbenen längre bak, och få dragning framåt.

Tänk också på att en Dobermann visar sig allra bäst när den är " på G", med dragniing framåt så man ser musklerna. Då ser också toplinen bäst ut.

Nåt sånthär, svårt att rita!

exempel.jpg

Här är en ståbild på min Dobermann-tjej jag är väldigt nöjd med!

Nemi11vst.jpg

Yes I know ! Tack för tipsen !
Det där är FÖRSTA gången jag ställer honom hemma, och det tog ett tag att få det kortet :) han har mkt egen vilja den lilla herren !

Han heter Oncemore Exit :) Kallas Exit, lr PJEXAN ;)

Haha, var glad nu när de är små och beskedliga! när hon var 9, 10 och 11 veckor blev bilderna kanon varje gång, nu är det blod, svett och tårar för att ställa upp henne hyffsat! Ju starkare de blir, ju svårare blir det!

Hej!
Nej min valp har verkligen inte växt tokigt! En av de bästa i kullen. När man ställer upp en Dobermann vill man ha dragningen framåt för att de ska ge ett muskulöst slankt intrick, och benen långt bak för att se toplinen bra.

Här är en mindre lyckad bild, ur utställningssammanhang
Nemi12veckorst.jpg

Denna ser inte heller vinklarna så extrema ut på

Nemi10vst.jpg

Edit:
Har inga bilder på henne från sidan sett där hon inte är uppställd. Vad man kunde önskat är att baktassarna hade varit längre bak, svårt att förklara, ska försöka rita!
Där de röda sträcken är skulle mitten av benen varit, då hade också vinklarna blivit bättre, och toplinen med för den delen!

Nemi11vstred.jpg

Senast ändrad:

:)

hejhej grattis till de nya tillskottet i eran familj så söt:)själv har jag en en bernersennen på tio veckor full fart.hur går de me eran valp är de full fall fart:bump:

Helt underbar! Dobermann är det bästa som finns ju:)

Vad hade du tänkt göra med honom?

*Puttar upp*

Hur går det med valpis nu?
Såg att våra hundar har en hel del gemensamma namn i stamtavlan!

Bl.a Baron Nike Renewal, Nilo de rio Bianco, Farrah de rio Bianco, Graaf festus von neerlands stam, och inte minst Gino Gomez del Citone, som är kraftigt inavlad då mamma och pappa är från samma kull! Men som trots det blivit ett lyckat avelsresultat som satt spår i många linjer.

Fast om jag vill kalla Vanillas start i lydnad för en bruksmerit, det vet jag inte ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka