17" eller 15,6" laptop?

Bacardirazz

Trådstartare
Ska köpa ny bärbar dator men kan inte bestämma mig om jag vill ha en 17 eller 15,6 tum.
Vilken skulle ni valt eller vad har ni?;)

Sv: 17" eller 15,6" laptop?

Jag har haft en 17" tidigare och ärligt, den var knappt bärbar. Jag släpade enbart med den någonstans i nödfall. Klumpigt och jävligt tung.

Nu har jag en 13" som dessutom är typ marknadens lättaste och det är underbart. Den hänger med mig vart jag än ska, är supersmidigt att bara stoppa ner i väskan. Märks knappt att den är där.

Även hemma tycker jag det är smidigt med en liten och lätt dator, även om man inte bär den några längre sträckor inomhus.

Jag skulle ALDRIG skaffa 17" laptop igen. Då är det bättre att köpa en stationär dator om man prompt vill ha stor skärm.
Tycker även 15" är i största laget, 13" är precis lagom.

Precis som line_n vill jag kunna bära min laptop. Har en MacBook Pro 13" privat och en lenovo 13" på jobbet.

Jag fick en 15" när jag bytte jobb men lyckades tjata till mig en liten, hade aldrig någonsin fått för mig att ha en 17, den måste ju vara hur stor som helst...

Min är 11,6" och väger 1,3 kg eller så. Räcker alldeles utmärkt och är väldigt käck att bara stoppa i ett fodral och stoppa i handväskan, typ. Skulle faktiskt inte vilja ha större, har haft en 15" förut men det blev mest otympligt och kändes inte så "bärbart".

Pojkvännen har 17 och den är GIGANTISK, tar plats och är tung! Jag har haft 15,6 och ja jo det funkade men efter 2 år med min macbook pro så skulle jag aldrig någonsin byta till större!

Eller ja jo, har en surfplatta nu så en stationär dator vore trevligt!

Precis!

Ärligt talat så skulle jag lätt kunna ha en större dator! Jag tycker att min känns lagom att släpa runt på.
Hade den varit mindre så går det ju inte att titta på film, rita eller redigera bilder med den.

Jag har en 17" som jag är jättenöjd med! Så länge jag inte behöver ha den med någonstans vill säga ;) Den är stor, tung och får inte plats i min väska jag vanligtvis har med överallt. Förut hade jag med mig den väldigt ofta när jag skulle någonstans, ångrade varenda gång att jag inte köpt en mindre dator.

Med tanke på att jag just nu har en 14" och tycker att den är på gränsen till för tung och klumpig skulle jag aldrig köpa något större. Fast egentligen är det nog mer vikten som spelar roll då jag oftast bär datorn i ett fodral till föreläsningar var och varannan dag samt reser med den ganska ofta. Hade jag hittat en lättviktig dator som var större hade jag kunnat tänka mig det, men egentligen räcker 14" alldeles utmärkt för mig som sällan tänker på storlek och kvalitet när jag ser på film m.m.

Jag har en 15 nu, haft 17 tidigare. Föredrar nuvarande, datorväskan är inte lika tung och otymplig och det är inga som helst problem att se film eller dylikt. Skaffar jag en stationär vill jag ha en större, men inte när den ska med överallt.

En 17" är inte bärbar, den är möjligtvis släpbar :devil:

Jag jobbar på en 13" (mbp) och kan eventuellt tänka mig att gå upp till 15, men inte större än så.

Jag har en som är 18-någonting - tror den är 18,4" - och skulle aldrig vilja ha en mindre. Visst väger den lite, men det är ju inte jobbigt i en väska med bra handtag. Skulle inte kunna ha en mindre än 17, tycker inte att det går att spela, redigera bilder, se på film ordentligt etc.

Raderat, ska nog inte skriva något innan jag är hemma och kan kolla upp med 100% säkerhet. :p

Senast ändrad:

Eftersom jag själv valt 13" och tycker att den är precis lagom så skulle jag i varje fall inte kunna tänka mig en 17".
Jag uppskattar om en bärbar dator är just bärbar :D

Tillägg:
Självklart beror det på vad man ska ha datorn till.
Om man mest ska ha den hemma och spela spel på kanske större tum behövs, men vill man ha en smidig dator att ta med exempelvis till skolan så gör man nog klokt i att välja mindre.

Tillägg:
Självklart beror det på vad man ska ha datorn till.
Om man mest ska ha den hemma och spela spel på kanske större tum behövs, men vill man ha en smidig dator att ta med exempelvis till skolan så gör man nog klokt i att välja mindre.

Min 17,3" köptes just som skoldator :D

Liknande trådar

Fritid Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt. Jag har en bild som är...
Svar
6
· Visningar
421
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Jag har inget spelintresse, det mest krävande programmen jag kommer att använda tror jag är Lightroom och Photoshop. Vad jag förstått...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Cinzia
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka