11 år, nu har hon lämnat oss...

S

Summercloud

I förrgår den 12 lämnade min marsvinsdam livet på jorden, efter 11 underbara år tillsammans :cry:

Det är helt otroligt när man tänker att jag faktiskt bara 9 år när Fia-Mackan-Knuff kom in i mitt liv, och vem skulle tro att hon skulle hänga kvar i krokarna i 11 år :love: Känns märkligt att komma hem utan att hon snackar där i sin bur, det är tomt.

Den senaste månaden hade hon fått sällskap av Kalle, de bodde i vars en bur. Hon var skruttig mot slutet men den senaste veckan blev hon plötsligt urpigg och nästan bockade och busa i sin bur. Kalle åkte hem den 11, Fia dog den 12... Kanske av brustet hjärta? Vem vet... Hon somnade tyst in i sitt hus.

Saknaden är stor... 11 år! RIP Fia "Fimpen, Fia-Mackan-Knuff" :love:

Sv: 11 år, nu har hon lämnat oss...

11 år!:eek: Jag har aldrig hört talas om ett marsvin som har blivit så gammal.

Du måste ha tagit väl hand om henne eftersom hon blev så gammal.:)

Har tagit så väl hand om henne jag kunnat, men hon har väl fått utstå en hel del :angel: Som 9-10-åring så kanske man inte var så försiktig jämt. Hon var verkligen ett dunder-marsvin :love:

Min marsvinshona dog när hon var 5 år :cry:
Hon dog helt naturligt i min famn :cry: :cry: :cry:

Liknande trådar

J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama