100 frågor om tävling

T

tinystina

Ska nu iväg på min första tävling. :banana:
Ska starta i lätt fyrgång och lätt tölt. Har inte fått tag i någon fipo än, det är en träningstävling.
Är vanligt tvådelat och tredelat bett godkända?

Och klädseln. Vill inte lägga ut på en hel garderob ifall jag inte tycker det är roligt... Graninge outdoor (den grova modellen stövlar), Ljusgrå ridbyxor och svart fleecetröja eller svart figurnära jacka. Duger det? Får man även i högre klasser ha ljusgrå byxor till kavaj?

Gör domarna några kommentar-lappar? har fått den uppfattningen men det kanske är helt galet... :confused:

På officiella tävlingar, finns det lätta klasser eller är öppen klass lägst?

Jag har ridit in min häst själv så det känns lite extra spännande att vara med på tävling, får se om man gjort ett hyfsat jobb. :p

Sv: 100 frågor om tävling

Ja vanliga två- och tredelade bett är tillåtna!
Klädseln du beskriver går utmärkt att använda, även på officiella tävlingar upp i öppen klass. Det finns inga regler om att man Måste ha vita ridbyxor. vid internationella tävlingar måste ryttaren bära kavaj, men upp till din nivån är det inget måste.
Såväl ridbyxor och stövlar, jodphursbyxor (skoridbyxor) samt ridbyxor, shortchaps och ridskor är tillåtet.
Domarna har kommentarlappar som du får med siffror och kommentarer.
Lätt klass finns även på officiella tävlingar.

Lycka till!

/Malin

Sv: 100 frågor om tävling

man får ha två-tre delat bett på tävlingr. har själv börjat tävla i år o domarna har lappar som dom sedan skriver kommentarer på så man vet vad man gör för fel o kan träna på det till nästa tävling. på mindre tävlingar tror jag att det är OK att ha det man vill på sig...förutom reklamkläder tex. att det står ICA på din tröja eller jacka. man ska ha nån form av ridbyxor..kanske inte ett par vanliga jeans. men när du kommer upp till högre nivåer ( ex WR-tävlingar) är det lämpligast att ha kavaj med ljusa ridbyxor o stövlar eller islandshästbyxer.

lycka till på din första tävling! :banana: håller tummarna! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka