Vad kul med hubertus, tyvärr är nog jag för feg

Mina hästar är inte direkt vana med den där starten då alla springer iväg i full fart i princip så tror det skulle bli något bakutsprång och sen full fart och då skulle jag säkert smaka på gräset
Men dagen till ära så tog jag mig ut på en ridtur i skogen (min rygg höll för en ridtur iaf), stack ut direkt efter jobbet i morse faktiskt för dom lovade regn på eftermiddagen och eftersom förmiddagen bjöd på sol och växlande molnighet så tog jag det då. Fick stå ut med tröttheten
Eftersom hon stått i 3 dagar nu pga att jag har ryggont, regn och tävling så fick det bli en rolig tur, först tänkte jag klättra men kände mig dum och göra det nu så vi tog den vanliga rundan, lite uppför och lite nerför.
Körde mesta delen skritt sedan lite travsträckor och 3 galopper, alla tre fattningarna tog hon fint och dessutom RÄTT varje gång! Happyface kan jag säga efter allt strul vi haft nu med galoppen.
Kunde även få mer steg av galopperna idag och inte bara några steg som hon oftast gjort förut när man tar efter någon väg. I mördarbacken är väl där hon kan hålla galoppen hela tiden i stort sätt men annars är hon duktig på bryta av ner till trav, så det går framåt helt enkelt!
Sedan körde jag en hel del skänkelvikningar emellanåt och tycker hon är riktigt duktig och lyhörd på det. Dessutom blir hon riktigt mjuk och fin av det och söker sig mer och mer ner och framåt och stundtals ggr tyckte jag mig känna ryggen höjas (lr så var det inbillning).
Hon frustade på fint sista biten vi körde en del travarbete, pigg och fin framåt. Verkligen superkul och rida henne idag. Satt med ett stort smile hela ridturen
Så med andra ord, super nöjd för idag!
Blir nog något liknande imorgon om dom inte är för blöta när jag kommer ut. Men det sägs att vi ska få lite mer sol nu efter imorgon. Hoppas innerligt på det!
Betessläppet hos oss verkar bli av runt 13 lr 14:e juni, jag röstar på 14:e då jag ska ner till Örebro den 12:e då lillsyrran tar studenten

Hade tänkt stanna hela helgen då men det får väl bli en natt bara helt enkelt.
Så vi ska väl skicka in träckanalys snarast då