10-årskalas vid lunchtid med båda vuxna & barn - vad bjuda på??

Milene

Trådstartare
Japp, som trådrubriken lyder ska vi ha 10-årskalas på lördag. Vi har en "sittning" på kvällen, den är klart med maten, men vid lunchtid kommer två familjer, både vuxna och barn, och jag har total idétorka :(
Inte tacos, och inget med kyckling, och inte varmkorv, annars nåt "matigt".

Tips mottages tacksamt!!!

(moderator får flytta tråden om den hamnat fel, visste inte vart jag skulle lägga den...)

Sv: 10-årskalas vid lunchtid med båda vuxna & barn - vad bjuda på??

Hemgjorda hamburgare kanske? Där alla får välja sina egna tillbehör? Då kan man ju ha lite "vuxnare" grejer till också, som mögelost och annat smaskens som kanske inte alla barn gillar, men även de vanliga... sallat, tomat, gurka av vanlig eller ättiksvariant, dressing...

Köttbullar och potatismos, alternativt pommes? Lasagne? Potatisgratäng? Spaghetti och köttfärssås/annan pastasås? Några goda brödsorter och en massa goda pålägg?

Spontant så kom köttfärssås och spaghetti upp i skallen. En maträtt de flesta brukar äta med förtjusning. Skära sallad och grönsaker och lägga i skålar var för sig. Morotsstavar, gurkstavar osv med dipsås för att göra det lite festligare. En skål med riven ost förhöjer också smaken.

Plockmat i största allmänhet - tapas i synnerhet...:d
Det går ju att variera i oändlighet, både varma rätter o kalla.

Svarar alla:

Tack för tipsen!! Tar väldigt gärna emot fler tips eftersom jag ännu inte bestämt vad det ska bli, men det lutar än så länge åt de där hemmagjorda hamburgarna...:d

Min första tanke var några olika pajer :) Tacopaj, tex, brukar väl funka hos barn med?
Broccolipaj, skinkpaj, svamppaj osv. Lätt att förbereda också :)

Det är ju så himla gott. Och lätt. Man kan med fördel steka biffarna i ugnen, det blir mindre os vilket kan vara trevligt när man ska ha gäster, och så sköter de sig själva medan man fixar tillbehören bara man vänder på dem någon gång :)

Vi fick hemgjord hamburgerbuffé på en konfirmation och det var väldigt uppskattat. De hade gjort egna friterade lökringar, fräscha dressingar etc. Tror att de körde glass med allehanda toppingar som man fick välja själv till efterrätt. Sedan kan man ju sätta ambitionsnivån själv när det gäller hamburgarna, baka egna hanburgarbröd etc.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka