T
Twist
är det bara jag som reagerar på detta.. jag red en häst som är väldigt tung. det jag skulle göra för att få den på tygel var att korta tyglarna så jag håll så hårt att jag spände hela kroppen ( fick jätte ont i armarna) och sammtidigt gå på med sporrar och spö... visst han gick ner hehe men kanske två steh och blev jätte irriterad. så under hela passet gick han i form kanske 2 min sammanlagt:smirk:
men sedan när hon skulle hjälpa nån annan (skulle trava av) så tänkte jag nu ska jag se om jag kan om jag gör som jag vill.. så jag släppte tyglarna nästan helt och satt med lite ledande tygeltag i trav och vipps så blev det en häst i lång låg form med frammåtbjudning som reagerade på minsta lilla hjälp!!
haha där fick den j*vla kärringen nää nu är jag hemsk
såå vad tycker ni om detta sätt att rida : hålla som fan och banka på
men sedan när hon skulle hjälpa nån annan (skulle trava av) så tänkte jag nu ska jag se om jag kan om jag gör som jag vill.. så jag släppte tyglarna nästan helt och satt med lite ledande tygeltag i trav och vipps så blev det en häst i lång låg form med frammåtbjudning som reagerade på minsta lilla hjälp!!
haha där fick den j*vla kärringen nää nu är jag hemsk
såå vad tycker ni om detta sätt att rida : hålla som fan och banka på