1,5-åring

L

Lord_Calvert

Vad ska man göra med dessa? Har ni några tips vad man kan hitta på, vad man ska träna på o.s.v......
Ägaren lägger inte ner någon tid på att göra nånting med honom, så jag som är medryttare på hans mamma tänkte lära honom lite hyfs....Väldigt ouppfostrad!!!! :angel: :crazy:

Han kan stå uppbunden i stallgången, men har lite problem att alltid stå still bara, och idag va vi ute och gick en promenad...

Tack på förhand...
 
Sv: 1,5-åring

Har ett 1.5 åring hemma. Tränar ganska mycket lastning, stå stilla i gången, borsta, fixa med hovarna (slå med baksidan av en borste på hoven, så det smäller, och på så vis förbereda för hovis), spola fossingarna i spolspiltan. Ha sadel på sig i gången. Vara ute och promenera...Gå över bommar, plastmattor mm (vad som nu finns i honderparken) Det finns ju hur mycket som helst man kan göra för att förbereda det som komma skall... :)

Mvh F
 
Sv: 1,5-åring

Vi har också en 1 1/2 åring och vi gör lite olika saker med. Vi försöker att variera oss lite så att det inte blir tråkigt för honom. Några exempel följer här:
Skogspromenader
Testar reflex och benskydd
Lägger saker på ryggen (täcken, vojlock)
Betträning
Miljöträning med plastpåsar och andra "läskiga" saker
Gå, stanna, backa, förflyttningar
Allmän omvårdnad
Böjövningar
Gå över bommar på marken

Det finns säkert 1000 andra saker också att göra. Lycka till!
 
Sv: 1,5-åring

Gör lite allt möjligt, lägger på sadel, står i gången och borstar och tar över allt på honom. sätter på benskydd, täcken myser i största allmänhet. Åker iväg ibland och löshoppar lite smått, mest miljöträning.
 
Sv: 1,5-åring

jaa du...VISSA rider ju sina...inget jag skulle rekomendera iförsig men det finns ju folk till allt..
som sagt, umgås från marken:)
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 043
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 739
Senast: lilstar
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp