09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

Och min va 113 cm på 3 års ;)
Inbillar mig dock att han har växt lite nu i vinter men stor blir han ju aldrig.. ;)

Åhh har du ingen bild? vad är det för ras?

Min pålle är inte välkommen på några evenemang alls, det tycker jag är tråkigt :(

Han är ren WM hingst :love:
Pottanhopp1-1.jpg

Finaste lillkillen

Kul att det gick bra med mätningen och det, vilken sötnos du har Seabaz :)
Min ridtur jag hade gick dock inte alls som förväntat, så har låtit honom vila nu, tagit någron promenad ist
har med detta även fått tid för gamlingen, tog en barbacka tur som slutade med lite väl mkt bus och jag fick leka flygfisk.
Det var jag inte berädd på, men kul att se att han är pigg och bakbenen friska igen :D

Verkar som om alla har kommit superlångt med sina nu mera 4.åringar..
Kul att läsa om er alla, själv ska jag ta hit min ridlärare igen till helgen om vädret håller med, börjar bli dags nu tycker jag :)
Får väl se om det kanske blir någon tävling till våren, det beror helt på hur han beter sig.
Måste ta hit vetrinären också, har faktiskt ingen aning om ifall de tidigare ägarna kollat hans tänder osv, jag vill iaf göra en riktigt grund kontroll :)

Senast ändrad:

Pusskalas i stallet med stora gulingen <3
th_01470502-03A7-43BB-AF52-5D599BC23758-6880-000001E9B9A545C8.jpg
[/URL][/IMG]

Klicka på bilden för det är en film ;)

Senast ändrad:

Hahaaha så otroligt gulliga xD
Min bebis e mest tjurig nu, de senaste veckorna.
Han tar ut sin växtverk på alla andra, vill inte mysa eller något.
Dock gillade han faktiskt att komma ut en liten stund idag, promenad och så.
Får hoppas att han kommer över denna växtperioden ganska snart så jag kan rida ordentligt igen :D

Haha, ja, han är "hångelkungen" i stallet!! ;)
Och han skulle aldrig någonsin få för sig att bita eller tjuvnypas! Världens snällaste lilla påg :love:

Vad långt ni har kommit! Känner att jag bör ta tag i inhoppningen jag med...

Ikväll blev det iaf en runda i snöfjunen som har kommit ikväll. Kallt som attans så jag tänkte, jag rider barbacka!
Höll värmen gjorde jag :) men rödingen skötte sig fint! Dock pigg som attans, tänkte bara skritta eftersom det var första gången jag red honom barbacka men det fick bli lite trav åxå annars skulle han exploderat till slut! Upphoppet var det svåraste eftersom han har så rysligt svårt att stå still så det fick bli a la ponnygymkanastyle men upp kom jag ;)
Konstaterade efter en bit att det kanske inte var så värst genomtänkt då han har vilat sen i onsdags och kan inte röra sig för 5 öre i knagglet i hagen.. Men men, vi kom hem tillsammans iaf och han brydde sig inte det minsta om att jag satt barbacka. Då kommer inte min träningsvärk i ljumskarna vara nådig i morgon.. :angel:

Detta är ju bara 3:e gången vi hoppar faktiskt :) Dock verkar hon tycka det är väldigt roligt så kommer fortsätta att skutta nån gång ibland :) Vi är ju annars ett "dressyr team" :angel: hihi. Sen är hon väldigt klok och lär sig ganska fort. Det tycker jag du ska prova på iaf :) kan ju även nämna att denna är aldrig ens löshoppad. Känns som om jag då har tagit mig vatten över huvudet att ens komma på tanken att inrtoducera bommar första gången uppsuttet då :rofl: . Men det har ju gått bra så :)

Tror inte att det ska vara några problem med att hoppa i. Honom, han är ju litta löshoppad som 2 åring så hinder har han ju sett. Mitt problem ligger i att jag inte har tillgång till nått ridhus.. Klubben jag tillhör har hållt på att byta underlag i en hel evighet nu och det blev ändå jätte dåligt och nu visar det sig att entreprenören har fuskat så nu får det fixas igen.. Därför har jag skjutit på inhoppningen, men får väl se till att börja åka till nått privat ridhus ist så att man kan rida... Dom måste ju lära sig att ha framåtbjudning i ett ridhus också och lära sig att man får vara lite mer koncentrerad då man ska svänga och liknande ;)
Ute är han annars pigg som en kanon! Men han har att bros på, hans mamma var het som en tok så misstänker att han kommer bli nått liknande :)

men så tråkigt med fusk :( Man får vara glad att man har ridhus själv. Det värsta är att man blir alldeles för "bekväm" med det. Ja det är möjligt den gör :) Min brås väl bara på mamman, liten, sur och försöker bestämma ;) Vart är alla pappa gener ? haha kanske gången som kommer från pappan bara :D Men Lycka till med in hoppandet :D ska bli roligt att få höra hur det går :D

Haha ja vilken hångelkung han var, ser lite mysigt ut och han verkar tycka det är jätte kul xD Haha
Min busråtta har inte träningsverk längre! :D
Longerade lite idag, för första gången på allvar faktiskt då han aldrig fattat vad man ska göra tidigare.
Måste erkänna att jag varit lat själv på den punkten, longering är inte min starka sida x)
Sedan så släppte vi lös han och vilket busmonster han va, riktigt roligt, kommer lite bilder sen ;)

OOhhh yes! Han ÄLSKAR att pussas! Hade kunnat stå så en hel dag om han fick :angel: Dom flesta hingstar brukar ju annars försöka ta ett litet tjyvnyp ibland men inte han inte :love:

Tänkte också långerat idag i den nya snön med det hade kommit alldeles för lite för att det skulle funka... :/ Provade med -07an först med brodd och allt med det gick inte så tänkte att det e inte ens lönt at försöka med drummelpellarna som inte har riktigt samma balans på volten som dom vuxna (eftersom jag heller inte är så flitig på att longera)
Så idag fick dom bara gå ut i hagen och njuta av det fantastiskt fina soliga vädret och den nya snön :)

Halv KL

Oj vad långt före ni ligger!

Min 09:a är riden 15 ggr tror jag. Han är väldigt sen och håller på o breddar nu. Har heller inga skor och kommer nog få nöja sig med lite longering, promenering och en o annan löshoppning vintern ut faktiskt.

Han ska hålla länge, så nu får han vara ifred. Hans mor breddade under samma period, men hon var ju då dräktig och fick stå naturligt då.

I övrigt har jag upptäckt att han inte rör sig många meter i hagen, så istället för en höhög så får han numera mellan 7-9 höhögar! Då måste han iaf röra sig lite mer :D Nu när jag inte jobbar jätte konstigt så blir det även mer promenader och liknande.

Gud vilken härlig hingst! Låter som en man vill ha i stallet här hemma ^^
Aaaa vi har bara 10cm snö här, puder allt, men har gräspaddock och de är ingen is under så blev riktigt mycket bus och bara lite longering, mest för att han inte är van vid detta och ville inte tråka ut honom med för mkt arbete :')
Kommer en bild bomb också!

Kimmis, jag har inte direkt kommit jätte långt heller så det är skönt att hör att fler är på lägre nivå :')
Jag har visserligen ridit mer än 15 gånger, mest i skogen några paddock turer, men detta funkar inte riktigt.
Så har inte direkt påbörjat någon utbildning ännu, men det kommer det kommer ^^

DSC_0022_zps44aaa2c3.jpg

DSC_0026_zps2452e876.jpg

DSC_0034_zps801dd3f1.jpg

DSC_0028_zps442df268.jpg

DSC_0029_zps4627b398.jpg

Hoppas ni inte avskyr blider, för blev en del idag.. Hua och vad roligt det var ^^
En del av bilderna miste kvalité också, svårt att få bra foton när han aldrig är stilla ;)

DSC_0030_zpsfe56011a.jpg

DSC_0055_zpsdb80cace.jpg

DSC_0059_zpsc2927f7b.jpg

DSC_0067_zps9cc52674.jpg

DSC_0078_zpseac4c88a.jpg

DSC_0087_zpsc33c0fc9.jpg

DSC_0093_zpsffc01c04.jpg

Jag vill inte vara elak eller ngt men den sadeln ser inte ut att ligga jättebra. Iaf alldeles för långt fram. // Natta

De växer ju väldigt olika beroende på ras och härstamning också.

Min som är 3.5 nu är färdig i kroppen och har breddat rejält sen i våras. Hennes lillebror som är 2,5 år har börjat bli färdig på höjden nu och är betydligt bredare än henne att sitta på redan. Men jag har ju 3 avkommor efter samma sto och hade även mormor till det här så jag vet att de växer så in i baljan till de är 2,5 och sen är de klara med höjden och breddar direkt. Ingen har vuxit efter 4 år.

Grannens halvblodssto som fick 5 avkommor var själv av den gamla typen. Alla avkommorna var små till de var 2,5 då de satte igång att växa och sen var de hyfsat klara vid 5-6 års ålder. Två av de avkommorna gick hos mig så de fick samma foder och motion men deras tillväxtkurva var helt annorlunda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka