Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Oh_really Vad lev det för sadel? Ser bra ut på bilden, men jag anar kilbossor. Men visst måste du själv märka rätt stor skillnad på hur det är att rida i en sadel som ligger bra?
Eh. Det är en.. en... 'svart sadel'. Vad är en kilbossa? Ähh gud jag måste sluta tagga dig Fiorano för jag får bara prestationsångest. Pikeur Dressyr-nånting, kanske? Tjejen som provade ut den åt mig har goda referenser och arbetar med det på heltid, så hon fick göra vad hon ville.
Hon frågade:
"Vilken slags sadel vill du ha?" och jag bara:
"En som passar?"
Nämen skämt och självironi åt sido, det blev en jäkla skillnad. Galoppen blev mjuk och rund och elastisk, och det kändes verkligen som att jag satt på ryggen på honom. Glider sadeln fram så tar ju bogarna emot mer av vikten och då blir det ju stötigare för oss båda. Det var det mest uppenbara.
Men sedan så fick jag ju en helt annan ridkänsla som är väldigt svår att beskriva. Han ser plötsligt så himla välskolad ut på bilderna...
.
Du har köpt en sadel för 15 papp och du vet inte vad det är för märke?
Fö tycker jag du blir onödigt dryg och passivt aggressiv såfort du får något som liknar kritik, det hade jag försökt tona ner om jag var du.